Klokkeplaner for 2017

2016 har i utgangspunktet gått som planlagt (med unntak av et par tilbakefall) - Skjære ned i antall ur til kun to. Har sågar reinvestert solgte ur i en skjærgårdsjeep, til ungenes (ok - kost meg jeg også) store glede!

Siden jeg nå har bevist at jeg KAN prioritere andre ting enn nye klokkekjøp, ser jeg ikke lenger behovet for å demonstrere denne selvbeherskelsen. Gleder med til 2017! :D

I 2016 har klokkegarderoben blitt totalutskiftet (bortsett fra min trofaste Longines-quartz). Målet for 2017 er litt mindre flipping. Men en "blåklokke" skal inn. Øverst på ønskelisten er fremdeles en YM 116622, men om den skal inn må noen andre ut.
Rolex-Yacht-Master-Stainless-and-Platinum-Blue-Dial-Close-Up.jpg

Uansett så er et mål for 2017 færre klokker i boksen. Så en eller flere av mine svartskivede klokker skal nok ut.

jeg er kje, og holder meg til min explorer 2016, så ingen klokkeplaner for 2017.

derimot vil jeg vurdere en skinnrem og en voh flat 1.6 skrutrekker :D

ps: i forrige uke var jeg hos tidemann og prøvde overseas; absolutt nix at denne duperer min explorer. godt. der sparte jeg 215 000,- raske

image.jpeg

Jeg angrer på at jeg kvittet meg med Grand Seiko SBGH005, så dukker den opp, ryker jeg nok på en smell.

Drømmen er SBGH051, men den er umulig å få tak i. Boutique-edition. 35 klokker fordelt på New York og Miami. Må kjøpes i butikk.

For meg er dette den perfekte klokken:

sbgh051.PNG

Redigert:
Da blir det garantert ikke flere klokker inn i 2016! Forsettet for 2017 er moderasjon, og da er selvsagt målet å sitte i ro i båten. Om noe skal verdien på samlingen ned. Men om jeg kommer over en winder jeg liker tror jeg nok at jeg slår til!
Kjedelig mål, men sånn er det.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hadde lyst på en JLC Master Geographic gjennom over første halvdel av 2016 men har mistet litt av smaken for den. Vet ikke hvorfor. En AP 15400 med sort eller blå skive er helt dreamy men også uoppnåelig. Ikke klar for Reverso enda heller. Får se ann.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen