Klokkeplaner for 2017

5CC89DB5-17E3-45FC-84C0-7B24B7898279_zpsv1ri4ts8.jpg

116710RONR, fordi 16710 er overpriset og har skranglete lenke.
Det blir denne også - i platinum
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Selge flere enn jeg kjøper. Funket dårlig i år. :p
Og prøver å ikke tenke så mye på hva jeg vil kjøpe i 2017 enda, for det ender fort med at det blir kjøpt i år.
(Men om jeg skal tenke bittelitt, så tenker jeg noe vintage Rolex eller Speedmaster, kanskje dressklokke, kanskje noe i gull.)
 
Hadde ingen nyinnkjøp fra 2009 til for inntil et år siden, vel bortsett fra litt quartz for sommerbruk o.l. Men med tre kjøp i løpet av det siste året, så jeg tror jammen ikke det blir mange kjøpene i 2017 da jeg er veldig fornøyd med de tre jeg har kjøpt. Jeg er ingen flipper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og Auto
Spennende å se hva dere gærninger planlegger!

Etter min Nomos Metro er i boks, blir 2017 et spare-år.

Så tenker jeg en Speedy eller vintage DJ i 2018.

Men slike planer har jo en tendens til å endre seg…
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og hakotorg
Siden jeg mest sannsynlig ikke får råd til en Rolex GMT Pepsi: Seiko SKX009J som sommerklokke i hvert fall. Også har jeg veldig lyst på en PAM 562. Men det er mye jeg har lyst på da.
 
Ingen verdens ting som vanlig. Sitter her med sprekkeferdig,stor klokkekonto og daglige sjelspinsler. Flere kandidater, men ingen gode nok til å få meg til å kvitte meg med uret jeg har.

Kjøpe flere sier du, slutt med monogamisttullet ditt mann.

Tro meg når jeg sier har prøvd å korrumpere meg selv i det siste. Men jeg får det ikke til. Det er en bruksgjenstand som skal være på armen. En arm en klokke.

Så mine planer for 2017 blir som ellers; ha det jævlig hver dag hahah
 
Får bare mer og mer lyst på en SD4K.

Ser dog relativt urealistisk ut i 2017 pga. studentøkonomi, så blir forhåpentligvis en gave til meg selv når jeg er ferdig med Bacheloren i 2018.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Ingen verdens ting som vanlig. Sitter her med sprekkeferdig,stor klokkekonto og daglige sjelspinsler. Flere kandidater, men ingen gode nok til å få meg til å kvitte meg med uret jeg har.

Kjøpe flere sier du, slutt med monogamisttullet ditt mann.

Tro meg når jeg sier har prøvd å korrumpere meg selv i det siste. Men jeg får det ikke til. Det er en bruksgjenstand som skal være på armen. En arm en klokke.

Så mine planer for 2017 blir som ellers; ha det jævlig hver dag hahah
Har du bare en arm :(?
 
Fyller 30 i august, research og sparing til sveitsisk birth year er allerede så smått i gang ;) Ellers er målet å kun kjøpe nytt hvis jeg selger ut noe først, må spare litt til bursdagsgaven :)
 
Ingen verdens ting som vanlig. Sitter her med sprekkeferdig,stor klokkekonto og daglige sjelspinsler. Flere kandidater, men ingen gode nok til å få meg til å kvitte meg med uret jeg har.

Kjøpe flere sier du, slutt med monogamisttullet ditt mann.

Tro meg når jeg sier har prøvd å korrumpere meg selv i det siste. Men jeg får det ikke til. Det er en bruksgjenstand som skal være på armen. En arm en klokke.

Så mine planer for 2017 blir som ellers; ha det jævlig hver dag hahah
Live a little ;)
Tenk så kjipt å ligge på dødsleiet å angre på de klokkene du kunne ha eid :) Du kan jo øke til to, og ha nr to som "flippeklokke"...just sayin
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
2016 har så langt vært et labert år. Pengene har gått til andre hyggeligheter. Får se hva 2017 bringer. Tankene på en handwind dressklokke er absolutt til stede. Glashütte Original Panoreserve er drømmen, men når prisen ligger på ca det dobbelte av hva jeg er komfortabel med å bruke på en klokka så blir det vel med drømmen (eller brukten, ser det ligger/lå en ute, men kontoen er ikke full nok ;) ). Derfor blir det sannsynligvis en Nomos Orion 38mm. Om det blir på denne siden av nyttår er jeg usikker på. Kanskje den kjøpes i forbindelse med julebordsesongen? Ikke en dårlig erstatter spør du meg!

Nomos-Orion-38-19.jpg


Videre så vet jeg ikke. Sikler litt på en Explorer II Polar og en krono av et eller annet slag (Speedy? El Primero?). Om jeg klarer å spare opp midlene er høyst usikkert. Blir 30 i februar 2018, så kanskje 2017 rett og slett blir et spareår! Hadde jo vært artig å unna seg noe ekstra spesielt til man blir 30 =)