Klokken du irriterer deg mest over at du ikke kjøpte

Medlem
18. mai 2009
Innlegg
483
Sted
Oslo
Heisann alle klokkevenner :)

Jeg er ny på forumet her. Vil vel karakterisere meg som mere klokke bruker enn samler. Mitt favoritt merke er Rolex.

For meg eksisterer kun tre klokke merker: Rolex, Patek Phillipe og Jeager Le Coulture. Eier dessverre ingen av de to siste. Derfor hadde jeg tenkt å fortelle litt om den klokken jeg irriterer meg mest over å ikke ha kjøpt.

Det var vel for 3-4 år siden at Blomqvist kunsthandel i Oslo hadde en auksjon. Jeg var tilfeldigvis innom for å kikke litt. Så i katalogen at det skal auksjoneres bort en eldre Patek Phillipe. Den var vurdert av Blomqvist til kr 11000 ! Dette var en Calatrava fra ca 1960, med automatikk og dato (liten sekundviser) i 18k gull. Den hadde også en uorginal lenke i 18k massivt gull. Klokken var i god stand. Var på den tiden litt ukjent med klassiske dressur fra PP så jeg la inn et forhåndsbud på kr 11000, og ba om å være med å by pr. telefon. Ble oppringt på kvelden og da var budet oppe i 18000, dette syntes jeg ble litt for dyrt. Klokken ble klubbet for kr 22000, + 20% salær.

Når jeg i dag ser at rimeligste PP Calatrava med dato og automatikk koster ny fra 110 000 kr, så er dette noe jeg irriterer meg noe sååå grønn j... over at jeg ikke kjøpte den gamle vintage Pateken, mulig også et samler objekt.. Og et sååå utorlig kult dress ur til sitt bruk.

Noen her inne som kjøpte den kanskje?

Beste klokke hilsen

Warhol :)
 
Velkommen til forumet!

Har selv ingen historie av det kaliberet ;), men kan si jeg angrer på at jeg ikke slo til på en IWC Big Pilot som en forumbruker her annonserte for et års tid tilbake.

Ellers holdt jeg virkelig på å gå i fellen for noen dager siden, men tok kontakt med auksjonen (klokken var en del av en auksjon som var utgått) og klarte omsider å hale en avtale i land :)

Tror ikke jeg kommer til å angre på det kjøpet ;)
 
Jeg satt og holdt en vintage Submariner 5513 i hendene i London i vinter, og angret på at jeg ikke kjøpte den helt til jeg fant et fint eksemplar her i Norge et par måneder etterpå :mrgreen:

Min største anger før det var en "norsk" Heuer flyback chrono brukt i Luftforsvaret som jeg var for treg med å plukke opp fra Finn. En annen norsk samler kjøpte den i stedet. Angret lenge og vel. Inntil jeg fikk mulighet til å kjøpe den fra ham i fjor!

Jeg har stort sett bare solskinnshistorier å fortelle kjenner jeg, sorry :mrgreen: Jeg har vel kanskje heller et problem med at jeg ikke klarer å nekte meg selv noe ... Angeren kjennes i så fall kun i lommeboka. Men det er jo et enklere problem, som lett kan løses med en annonse på "Kjøp og salg" ;)

Klokkebilder199.jpg

Klokkebilder124.jpg
 
Hei og velkommen til forumet!

Jeg har ikke angret på klokker jeg ikke har kjøpt, men har angret på et par klokker som jeg har kjøpt :( Disse ble solgt igjen ganske fort.

Disse tre mesterverkene har jeg ikke angret på et sekund, men ville nok angret bittert om jeg ikke hadde slått til; Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille, Minerva Pythagore og Breitling Premier.
 
Vel - det var en Rolex "Mil-Sub" på QXL for mange år siden, kanskje noen husker den?

Angivelig til salgs fra en ex-marinesoldat, som syntes han måtte ha 50.000. Jeg syntes det var altfor dyrt, tror mitt høyeste bud var 32K.

Angrer litt på den, det må jeg si. :cry:
 
Ja, det lå en Sinn U1 her på Tidssonen for en stund siden, den skulle jeg gjerne hatt kloa i. Den ble dessverre
solgt litt for kjapt for meg. :(
 
Jeg har kjøpt to nye paneraier for kammerater av meg til 40% rabatt. De hadde jeg egentlig vert hypp på selv. men hva gjør man ikke for venner.
 
purdey skrev:
Jeg har kjøpt to nye paneraier for kammerater av meg til 40% rabatt. De hadde jeg egentlig vert hypp på selv. men hva gjør man ikke for venner.

Har du fått din egen ennå? Mener å huske at du gikk og ventet på en 88 (eller noe lignende) som det tok så alt for lang tid med ?!
 
Besøker denne tråden igjen, ettersom jeg sitter og kjenner på at jeg er litt lei meg for at den RAF-merkede Lemania monopusher chronoen ikke lenger var til salgs hos Austin Kay når jeg var i London i helgen. Burde ha slått til første gangen, men da vurderte jeg å kjøpe en GMT-M IIc og vinglet veldig.

For å øke selvplagingen poster jeg et bilde også :mrgreen:

2220s8.jpg
 
Denne!

VianneyHalterClassic01.jpg


Fikk noe som føltes som et veldig godt tilbud for et par år siden, men det var en del mer penger enn det jeg hadde bestemt meg for å bruke på en klokke... ...for et par år siden.

Nå tør jeg rett og slett ikke å sette inn en WTB, for da kan jeg fort ende opp med å betale mye. :oops:
 
Farlig morsom tråd dette, Mr Warhol!
Den forsterker angeren over "tapte slag", .....og trigger lysten på snarlige fremtidige kompensasjonskjøp 8)

For min del - tatt i betraktning "nuet" og det pokkers vanskelige valget jeg står midt i - blir svaret mitt; den av disse to jeg velger bort og ikke kjøper (siden jeg har lyst på begge....) :eek:

Panomatic11-1.jpg

Panerai-PAM-00310.jpg