Klokkemerker - uttalelse

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Hei

Da de fleste anerkjente klokkemerker er av sveitsisk opprinnelse og navn, har jeg lurt på hvordan de uttales. Jeg kjenner jo navnet på de fleste største, men har aldri snakket så mye om de med andre da vennegjengen min har et klokkevokubular bestående av ca 10 ord. Dessuten er jeg redd for at jeg kommer til en AD og skal spørre etter "olosh nardon" (ulysse nardin) og irke som en helt uskolert raring

Eksempel:

Tissot: "Tissåh"
Tag Heuer: "Tagg høyer"

Kan dere hjelpe med disse. Kom gjerne med flere eksempler i svar på tråd hvis jeg har glemt noen interessante/vanskelige/morsomme...

1. Girrard Perregaux
2. Audemars Piguet
3. Ulysse Nardin
4. Perrelet

..Kjør!

Den linken var gull, Marius :D Lett å føle seg som en skikkelig fjellape når man går inn en swanky AD i utlandet og den snobbete ekspeditøren stirrer på deg med ufortående blikk når man ber om å få sett på et highend merke fra vinduet. Heldigvis er Rolex rimelig lett :D

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Phenix og Utinaturen
Den linken var gull, Marius :D Lett å føle seg som en skikkelig fjellape når man går inn en swanky AD i utlandet og den snobbete ekspeditøren stirrer på deg med ufortående blikk når man ber om å få sett på et highend merke fra vinduet. Heldigvis er Rolex rimelig lett :D
Ikke i følge linken...... :)

• Liker
Reaksjoner: Guest571