Klokkemarkedet ift børs/økonomiske tilstander

Greit nok (og kanskje til og med bra) at gamlelandet går på en justering men det har lite å si da man alltid kan selge til usa. Og der går det så det griner?
 
Litt interessant om økonomiske tilstander: https://tv.nrk.no/program/KOID22006615/oekonomens-dystre-spaadom

Veldig interessant om sykluser :) undrer på om noen har tids og prisstatistikk på Rolex og om de sammenfaller med Armstrongs analyser.

Den godeste Armstrong minner meg litt for mye om Tov Kronsteen til at jeg klarer å ta dette for god fisk og Pi er kun forholdstallet mellom omkretsen på en sirkel og diameteren. Bytter ikke bort min nyinnkjøpte Speedy mot hermetikk ennå, selv om 2016 nærmer seg...
 
Den godeste Armstrong minner meg litt for mye om Tov Kronsteen til at jeg klarer å ta dette for god fisk og Pi er kun forholdstallet mellom omkretsen på en sirkel og diameteren. Bytter ikke bort min nyinnkjøpte Speedy mot hermetikk ennå, selv om 2016 nærmer seg...

Min tolkning av Armstrong heller mer i retning av å avvente litt investeringer i luxury items, sitte litt avslappet på gjerdet og følge med - forde om det evnt blir en total kollaps eller mikro krasj i finansverden har liten til ingen innvirkning på meg. Derfor er det heller ingen poeng for min del i å vurdere salg av hverken det ene eller andre, tvert om så blir det enda mer aktuelt å sitte på dette berømte gjerdet å følge godt med på de som vil bytte bort speedyen mot hermetikk.

Uansett om det er Armstrong eller Kronsteen som predikerer fremtiden så er nedgangstider også oppgangstider - det avhenger av hvilken side på gjerdet man sitter!.
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch og Edzilla
Det er litt underlig det der med konspirasjonsteoretikere, spesielt når de treffer blink - resten av tiden er de bare skrullinger :)
 
Så den Armstrongdokumentaren og det slo meg at det er lett å spå kurver i markedet hvis man har en nok stor tilhengerskare som følger rådene sine. Men hva vet vel jeg, en ussel sykepleierstudent? Ikke helt mitt felt
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Så den Armstrongdokumentaren og det slo meg at det er lett å spå kurver i markedet hvis man har en nok stor tilhengerskare som følger rådene sine. Men hva vet vel jeg, en ussel sykepleierstudent? Ikke helt mitt felt

Er det korrekt som det vises i dokumentaren alle de gangene Armstrong har truffet innertier så er mannen enten fra Snåsa eller besitter en gudegitt teft, eller så er han en con artist av uante dimensjoner. Det som er interessant er hvor korrekt dokumentaren er og om det medfører riktighet at Armstrong ved hjelp av syklusene på 8.6 år sammen med historiske data kan forutsi valuta og aksjemarkedet, og alt det andre som sies i dokumentaren :)
Om han har rett eller ei, se det skal jeg bivåne på orkesterplass på min side av gjerdet. Vi er på vei inn i toppen av syklusen som når taket enten i siste kvartal 2015 eller første 2016 den som lever får se :)