Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Eg liker YouTube formatet veldig bra , og veldig interessant episode. Skulle en ha utvikla det endå litt så kunne eg ønska meg bedre visning og nærbilder av klokkene som blir diskutert.

Mottatt! Vi prøver et eget vindu med klokkevideo i neste Youtube-episode :=)
Så kan vi prøve med litt nærmere close-ups i neste episode etter det igjen.
 
Ny episode! Denne gangen med Radium Instruments i studio :)
 
Det finnes både LED og LCD-klokker, @Nicolai :)

Dette er en Omega Time Computer med LED (light emitting diode):
46D1B505-E850-4510-97B5-781E73B3BAB9.jpeg

Dette er en Omega Speedmaster med LCD (Liquid Crystal Display)
B19228B9-8A3E-4C11-BBBB-761DC80C2D92.jpeg


LED tapte ut mot LCD da det er dyrere å produsere, samt krever mer strøm. En LED har derfor knappen @Jon Henrik snakket om for å tenne displayet, mens LCD alltid er på, som på en G-shock.

Men LED ser fortsatt milevis kulere ut synes jeg.

Edit: Det skal sies at dette er 70-tallsteknologi. Dagens G-shock har LCD-panel med LED baklys.
De har også noe som heter STN eller MIP i de dyreste modellene :)
 
Redigert:
Hvilke glemte vi?
 
Hvilke glemte vi?
Seiko 5 GMT, SSK001K1 etc.
De kuleste GMT’ene under 5000 Nok.
Finnes det egentlig et alternativ i den prisklassen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Alinoe
Jeg ser for meg en Klokkelandslaget tar seg en tur til Dubai og handler inn fra de store haiene jeg. :)
 
Fersk episode! Denne gangen med Hans Wang, som en del sikkert kjenner igjen fra kommentarfeltene på Klokkeriet på Facebook.
Sjekk bilder av samlingen her, om du lurer på noen av klokkene vi prater om.

 
"Fersk episode! Denne gangen med Hans Wang, som en del sikkert kjenner igjen fra kommentarfeltene på Klokkeriet på Facebook."

But but butt, han har jo "null komma null peiling".......... ;)
 

Nå klarte jeg å søke meg frem til kommentaren du viser til. Mulig jeg er treg i toppen, men er fortsatt ikke helt sikker på hva du mener altså :LOL:

At han kan mye om klokker, men at enkelte mener han ikke gjør det? Eller at han ikke kan noe om klokker?

Jeg tenker at Hans har drevet med klokker lengre enn de fleste, og har samlet mange erfaringer og mye kunnskap opp gjennom årene. Det finnes nok folk i Norge som kan like mye eller mer om klokker – men jeg tenker at det ikke er noen konkurranse. Klokker er et stort felt, og vi har alle våre ulike innfallvinkler til hobbyen, og områder vi kan mer eller mindre om.

Mer interessant er det at Hans har blitt et navn mange kjenner til i det norske klokkemiljøet, og har vist en stor vilje til å dele sine tanker om klokker og hjelpe alle som spør. En fyr med genuin passion for klokker. Det gjør Hans til en spennende profil å ha med i pod, og han er for øvrig en veldig trivelig kar som kan snakke for seg :)
 
Mulig jeg er treg i toppen, men er fortsatt ikke helt sikker på hva du mener altså :LOL:

Jupp, skjønner det ble et altfor vagt hint om at Hans og jeg "might be closely related"....... jeg skal pelle meg tilbake til Panerai delen av forumet og holde meg til å surmule over Paneraier med datovindu og åpenbare høl i OP sin historiefortelling.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jupp, skjønner det ble et altfor vagt hint om at Hans og jeg "might be closely related"....... jeg skal pelle meg tilbake til Panerai delen av forumet og holde meg til å surmule over Paneraier med datovindu og åpenbare høl i OP sin historiefortelling.

Litt treg men tror jeg tok den nå ja :)
 
Veldig bra episode (y) Godt med bare klokkepjatt, med dertilhørende historier, enn nødvendigvis å sitte å sammenlikne fortreffelighetene over 39mm og 41 mm :p

.....neste gang får dere sende produsenten ut etter kaffe..:coffee:
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Jeg synes siste episode var bra. Selv om ikke nødvendigvis temaene og klokkene treffer meg personlig, så er det interessant å se og høre om andres opplevelser og interessefelt innen hobbyen. Siste gjest var ukjent for meg som ikke frekventerer Facebook men likefullt en bra og morsom episode. Jeg synes dere gjør mye riktig.
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Kult at dere likte episoden med Hans! :mrgreen:

EKSTRA: Vi fikk tak i en Tudor Pelagos 39 på lanseringsdagen, så i går spilte vi inn en spesialepisode med våre betraktninger. Lytt her: