Klokkekjøp på ebay

Medlem
11. aug. 2014
Innlegg
4
Hei,

jeg har i lengre tid kikket etter en Rolex Sub eller GMT-Master. Jeg har tenkt at det er mer sjarm i en litt eldre modell, og en av fordelene med dette er selvsagt at man kan unngå å ta det værste tapet reint kronemessig. Å kjøpe brukt for en som ikke er så godt bevandret i klokkeverdenen, og evt. ikke kan avsløre ekteheten på en klokke.

Jeg har kikket en del her på TS, og har og så brukt en del tid på Chrono24 og Ebay. Nå har jeg kommet over en selger på Ebay som virker lovende, og her ser det ut som om det går an å gjøre et godt kjøp selv om man momser inn varen. Men det virker noe skummelt å sende 30-40 lapper til Hong Kong uten å vite hva du får i retur. Han har så godt som kun gode tilbakemeldinger og selger mange klokker ser det ut til.

Er det noen som har erfaringer med klokkekjøp, og er det noen som kjenner til denne selgeren? Jeg legger ved en link til en av klokkene han selger, det kan jo uansett kanskje være interessant å se noen av klokkene han har for salg. http://www.ebay.com/itm/USED-100-AU...INLESS-STEEL-WATCH-16700W334256-/331181587238

Med håp om noen gode svar.

- Dag
 
Jeg har en tommelfingerregel på ebay; Hold deg unna HK! Dette etter et par skivebom.

"100% authentic" i annonesen betyr ofte "stay away".

Uten at jeg kjenner selger eller har sjekket klokken nærmere.
 
For å være litt mer konstruktiv, så kan du sjekke respektable vintageforhandlere som finnes på en oversikt her et sted (jeg skjønner meg aldri på søkefunksjonen her på TS).

Tror det var @SpaceCowboy som hadde noe på sin blogg også.

Lykke til!
 
Redigert av en moderator: