Klokkekjøp 2011

Her var det mange spennende ønsker og planer :) Gleder meg til alle unboxing-trådene!

Mitt første 2011-kjøp kommer (forhåpentligvis) i midten av januar :) Hva resten av året bringer, er ikke godt å si...

2011 blir mest sannsynelig innledet med Panerai! Ellers er Rolex sub en fjern drøm som snart må realiseres! Uansett blir det ihvertfall en uke med Stowa seatime :)

2011 blir ett spenende år for min del. Både en Longines legend diver og en Panerai står øverst på ønskelisten, blir spennende å se hva som går ut(mest sansynligvis Breitling'en) og hva som kommer inn :)

6 stk i periskopet.
Men blir vel helst en til Kona .-) + en-to vintage.

Van der Gang 20002
Skjermbilde-16.png

Glashutte Navigator
1329214_large2.jpg

Paneri - panerai
panerai-pam-386-620x620.jpg

Sinn UX
UX+Title.jpg

Submariner 5513
2786287_large2.jpg

Baume & Mercier Capeland Flyback Chronograph
baume-mercier-capeland-flyback-chronograph-1.jpg

2011 blir et annus horribilis for min del. Det vil si et år da fornuften regjerer, må prioritere litt anderledes i år. Det betyr ingen nye klokker, ikke en eneste ny klokke, ikke en:cry: 2011 er dermed avlyst klokkemessig for min del, og det er bare å vente på 2012. Men et år går jo fort ikke sant? Sant det går veldig fort?

Ett nytt år med nye muligheter. Nå er det 4 år siden jeg kjøpte ei klokke sist så jeg vet med veldi stor sikkerhet at jeg blir å kjøpe meg ei ny klokke.
Det blir ei Tag Heuer Grande Carrera Caliber 36 (El Primero urverket) å så blir det kjøpt skinnreim til den og.

Utenom det blir det kjøpt inn så for å holde bevegelse på klokkene jeg ikke bruker :) Jeg vet ikke hva det heter jeg :/

Så det blir et spennende år :)

For min del så skal jeg faktisk prøve å roe ned. Det er faktisk ett av mine nyttårsforsett at jeg iallefall skal prøve å beholde noen av klokkene over en lengre periode :D

Har nå kjøpt inn bruksklokke, dressklokke, og treningsklokke. Mangler i mine øyne derfor bare en Rolex.

Om det blir GMT II, GMT IIC, Submariner eller Sea Dweller avhenger litt av hva som dukker opp og hva jeg føler meg komfortabel med å kjøpe. Men den Rolexen som velges kommer aldri til å gå ut igjen, det er iallefall sikkert.. Skal aldri si aldri for at det muligens blir en vintage og/eller.

Men som sagt, dette gjelder for 2011. Og ting blir vel sjelden slik man planlegger ? :):)

Ettersom jeg signerte ny jobb i går, regner jeg med 2011 blir litt løsere økonomisk.
Samtidig skal det bygges garasje, og det koster jo litt, så vi får se.
Målene er følgende i ikke-prioritert rekkefølge (alle skal inn til slutt uansett);

- Rolex Submariner 5508 (eller 6536)
- Rolex 1675 (eller 16750)
- Rolex 1655

Ønsker meg også tilbake en 14060M, og trenger en 5512/13.
Jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe noe annet enn Rolex i alle fall!

Ettersom jeg signerte ny jobb i går, regner jeg med 2011 blir litt løsere økonomisk.
Samtidig skal det bygges garasje, og det koster jo litt, så vi får se.
Målene er følgende i ikke-prioritert rekkefølge (alle skal inn til slutt uansett);

- Rolex Submariner 5508 (eller 6536)
- Rolex 1675 (eller 16750)
- Rolex 1655

Ønsker meg også tilbake en 14060M, og trenger en 5512/13.
Jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe noe annet enn Rolex i alle fall!

Gratulerer med ny jobb! Imponerende liste du har satt deg, gleder meg til trådene som følger!

Gratulerer med ny jobb! Imponerende liste du har satt deg, gleder meg til trådene som følger!

Takker! Og time vill sjåvv. Håper på å få inn tre av dem, men plutselig blir det bare én.. 365 dager å finne ut av det på, og her inne skal det jo kollektivonaneres for alle andres innkjøp også!

(én ting er i alle fall sikkert (!) - ingenting skal selges i år, da er det bedre å vente noen år på neste kjøp. Angrer på fire av fem salg i år...!)

2011 blir nok ett rolig klokkeår for min del desverre. Får ta det litt som det kommer, men har ett lite håp om å kjøpe en Rolex til, da i form av en rimelig brukt AirKing/Datejust/Explorer

For min egen del planlegger jeg å gjøre 2011 til det første året der jeg skal selge en klokke eller to, dersom jeg får mulighet til å anskaffe denne:

patek-philippe-nautilus.jpg

Skal ikke stikke under en stol at Moore (og senest Timely) har gitt meg en puff i riktig retning ;) Synes det er vanskelig å legge ut såpass mye penger for en enkelt klokke dog, og enda vanskeligere å velge ut hvilke som må selges.

Alternativt kan det bli aktuelt med denne, og da er det ikke sikkert det går noen ut i det hele tatt :D

Audemars-Piguet-Royal-Oak-15300-FrankA-1.jpg