Klokkekategorier - Hvilke har vi?

En kategori jeg har glemt er de sinnsykt dyre hi-tech, futuristiske og halv-trendy.

Denne kategorien inneholder typisk: Richard Mille, Greubel Forsey og tro det eller ei; noen Tag Heuer modeller.
Denne typen er små teknologiske vindundere som de überrike koser seg med ved å kaste dem ned i svømmebassengene sine for å se om de flyter, tar inn vann, etc...
Hvis den triple tourbillon'en skulle slumpe til å gå i stykker etter å ha blitt overkjørt av den gullbeslåtte Hummeren er det jo bare å kjøpe seg en ny. Ikke sant?;)

Er litt usikker på hvilken kategori både klokkene og folkene som kjøper disse klokkene tilhører.:confused:

Men en ting vet jeg. Jeg vil ha en slik klokke, og ha muligheten til å ødelegge den uten å dra på øyenbrynet.:p
Neida. Fra spøk til alvor. Jeg synes faktisk RM er litt kult. Vulgært men kult.:)

Wannabe wis klokker f.eks Seiko monster og skx007/009 for de med lite penger og Grand Seiko for de med for mye penger.

Men det jeg lurer på UJU, klarte du å få Anita fra Stovner til sengs med å skrøne om at du var dykker og viftet med en sub? Da er det vel ikke noen tvil om hvilken katagori du hører til;)

Casio F-91W

images

Feinschmeckere : A. Lange & Sohne, Jaeger Le Coultre, IWC, Breguet, Vacheron Constantin + sikkert flere som fortjener å være med her.

I helt egen kategori er denne:):):):)

...klokken lages det en av i året, de kommer og HENTER klokken din hvor som helst i verden hvis den trenger service, har haugevis med komplikasjoner (Tourbillion, Chrongraph, Rattrapante, Perpetual Calender, Moon Phase, Power reserve, repetition, Sonnerie, Chime, Day & Night, Equation og time, Time Zone + sikkert flere jeg har uteglemt).

....noe for deg, Moore?

Dørvakt- og boleklokker:

Høypolert 3kg Breitling.
U-boat

Noen ville nok til og med sagt Panerai.

Jeg er en fattig wannabe WIS med en Monster.
Drømmen min er å oppgradere meg til en som later som om han bryr seg om klokker og kjøper et merke for at andre skal se det at det koster litt. Jeg har lyst på en Omega og tror helt og holdent at jeg vil ha et dametekke på linje med James Bond etter ervervelsen. :roll:

Jeg har lyst på en Omega og tror helt og holdent at jeg vil ha et dametekke på linje med James Bond etter ervervelsen. :roll:

Helt klart. Du vil merke det straks du forlater forhandleren. Du kan doble effekten ved å oppgradere til Rolex.

Men ved å ha Rolex på armen vil jeg også dra til meg masse mannfolk som drar på byen i Vålerenga drakta. De vil så gjerne vil ta på klokken sine ostepopluktende fingre, og nekter å tro på meg selv om jeg for ørtende gang forteller at det ikke er en fake kjøpt på Las Palmas.. ;)

Ja, det er jo baksiden ved å eie en Rolex. Men med en Omega så kommer jo alle konfirmantene og skal se på klokka. Noen vil gjerne vise sin egen.

Ikke lett å velge riktig klokke gitt ;)

Føreslår at UJU rydder opp i første posten og deler opp i kategoriar, så kan kategoriane oppdaterast ettersom folk kjem med korreksjonar/inspel. Eit merke må kunne passe inn i fleire kategoriar. Då har me ein oversikt over kva klokker som høyrt til dei ulike "klassane";)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Rolex er vel visittkortet for de nyrike og harryfolket som skulle ønske de var nyrike? ;)