Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg kunne gjerne gått for en Doxa! Kona, derimot, hater designet 😅
Vent litt....:ROFLMAO:
1000007165.jpg

Vi funderer atter en gang på mætsjende klokker, samboeren og jeg. Det ligger langt frem i tid, men vi snakker i hvertfall om det nå.

Vi ser litt på Nomos Tetra, begge elsker uttrykket.
Vi ser også på Longines Conquest 34, men det er et merke ingen av oss egentlig er så vel kjent med. Vi kjenner forsåvidt Swatch-hierarkiet og forstår at Longines er toppen av det industrielle, men hvordan er de å leve med? Kvalitet, presisjon, osv.?
Vi har hver vår lille Certina-samling, og de har alle en urovekkende høy kvalitet og presisjon for prisen.

Vi funderer atter en gang på mætsjende klokker, samboeren og jeg. Det ligger langt frem i tid, men vi snakker i hvertfall om det nå.

Vi ser også på Longines Conquest 34, men det er et merke ingen av oss egentlig er så vel kjent med. Vi kjenner forsåvidt Swatch-hierarkiet og forstår at Longines er toppen av det industrielle, men hvordan er de å leve med? Kvalitet, presisjon, osv.?
Vi har hver vår lille Certina-samling, og de har alle en urovekkende høy kvalitet og presisjon for prisen.
Tipper @acnorway har noen tanker

Hvis dere begge elsker Tetra så mener jeg det er fasit. Vi gikk for Club Campus, men jeg fikk sett litt nærmere på Tetra for noen uker siden og jeg fikk et veldig bra inntrykk av kvalitet og finish. Rosa og grønn matcher veldig bra som parklokker. Kona likte de veldig godt, selv om hun egentlig ikke liker firkantete klokker. Om jeg skulle peke på én ting jeg ikke liker med de så er det nok at det er et rundt urverk i en firkantet kasse. Det hadde vært mer staselig med et firkantet urverk.

Longines er nok ikke et dårlig valg og jeg har strengt tatt ikke erfaring med Longines nyere enn 10 år, men Nomos er litt mer spesielt i mine øyne.

På den andre side, dersom dere liker lenke bedre enn rem ville jeg kanskje personlig gått for Longines. Jeg er ikke så fan av uttrykket på lenkene til Nomos, og Longines lager fine og gode lenker. Ihvertfall for prislappen for 10 år siden. Så kan man jo håpe på at kvalitet har steget proporsjonalt med pris 😏

Redigert: