Klokkecafé – løst og fast om klokker

Glad jeg er norsk. I teorien er det 100+ millioner maga tilhengere som støtter galskapen. Det er importert klokker i stor skala i forkant av straffetollen, kanskje etter lagrene er tømt vil Trump klokka dukke opp på rolexforum som den etterlengtede grailen de alltid har ønsket seg

Min klokkereise nærmer seg 40 år snart og når en sitter og prøver å rekapitulere disse tiårene er det tre ting som står frem som skjellsettende for meg og min interesse.

Walter Blumlein’s arbeid for IWC
IMG_5545.jpeg

Blancpain’s lansering(relansering alt ettersom en velger å forholde seg til «historie») av Bathyscaphe i 2013.
IMG_5546.jpeg

Og sist nå for noen år siden med Guido Terreni’s inntreden i Parmigiani. Mulig denne videoen er postet av meg tidligere, isåfall beklager jeg ikke det. Ta dere en liten halvtime av livet og opplev denne mannen. På under et årsverk har han snudd helt opp ned på PF og resultatet er overveldende.

Flott nytt verk fra en aaaaaaltfor lite promotert aktør i bransjen. Nytt verk fra Girard Perregaux. Masse flotte detaljer. Gleder meg til å se dette i nye ur.
Vis vedlegg 410396
Vis vedlegg 410397

Veldig flott, og flott aktør ja! Hadde Laureato tidligere, strålende klokke med masse gøy detaljer.

Dog, nytt urverk og bare 55t PW. Kommer ikke helt unna at det er litt skuffende

Veldig flott, og flott aktør ja! Hadde Laureato tidligere, strålende klokke med masse gøy detaljer.

Dog, nytt urverk og bare 55t PW. Kommer ikke helt unna at det er litt skuffende
Tja jeg henger meg opp i det. Skulle Powerreserve vært benchmark for kvalitet siste 40 år så hadde alle bortsett fra Blancpain strøket. Utrolig flott verk. Og så håper jeg virkelig at de kan oppleve salgstall som gjenspeiler produktet sitt. Slik er det dessverre ikke.

Tja jeg henger meg opp i det. Skulle Powerreserve vært benchmark for kvalitet siste 40 år så hadde alle bortsett fra Blancpain strøket. Utrolig flott verk. Og så håper jeg virkelig at de kan oppleve salgstall som gjenspeiler produktet sitt. Slik er det dessverre ikke.

Sier ikke det skal være en benchmark, men det må være rimelig å forvente en bedre PR i 2025.
Ja, de siste 20-30 årene har rundt 40-50 timer vært standard. De siste årene har dog 72timer blitt mer og mer standarden, også i lavere pris-segment. Med andre ord kjøper jeg ikke helt at bare Blancpain hadde fått ståkarakter.

Det undergraver ikke et flott urverk, men demper mitt engasjement noe. Såpass enkel er jeg 😅

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Rekkeviddeangst?? 😉

Sier ikke det skal være en benchmark, men det må være rimelig å forvente en bedre PR i 2025.
Ja, de siste 20-30 årene har rundt 40-50 timer vært standard. De siste årene har dog 72timer blitt mer og mer standarden, også i lavere pris-segment. Med andre ord kjøper jeg ikke helt at bare Blancpain hadde fått ståkarakter.

Det undergraver ikke et flott urverk, men demper mitt engasjement noe. Såpass enkel er jeg 😅