Klokkecafé – løst og fast om klokker

Annonsørinnhold

certina-ds-action-diver-40.5mm-tp.jpg

Certina har oppgradert det velkjente DS-konseptet, som nå muliggjør klokker som er mer robuste en noensinne!

• Liker
Reaksjoner: kire og hanse
Vis vedlegg 400041
Interessant, og jeg håper han får det til. Men, jeg kommer ikke bort fra assosiasjoner til Dunhill watches fra omtrent 20 år siden.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Interessant, og jeg håper han får det til. Men, jeg kommer ikke bort fra assosiasjoner til Dunhill watches fra omtrent 20 år siden.
ser ikke så mange likheter her. fasettert glass, ja, men med helt andre intensjoner :)
magnus swann har forsøkt skape en juvel med innfatning. dunhill har grunnløst bare laget en prismeform for formens skyld.
IMG_3082.jpeg

IMG_3083.jpeg

ser ikke så mange likheter her. fasettert glass, ja, men med helt andre intensjoner :)
magnus swann har forsøkt skape en juvel med innfatning. dunhill har grunnløst bare laget en prismeform for formens skyld.
Vis vedlegg 400048
Vis vedlegg 400049
Jada jeg er enig, men det betyr ikke at jeg ikke får assosiasjoner. Det har vert mange lignende design på klokker fra omtrent 1930 og ut på 1950 tallet. Gruen, Waltham, Wittnauer etc. Det betyr ikke at det ikke kan prøves igjen. Som jeg sa, jeg håper han får det til.

Jada jeg er enig, men det betyr ikke at jeg ikke får assosiasjoner. Det har vert mange lignende design på klokker fra omtrent 1930 og ut på 1950 tallet. Gruen, Waltham, Wittnauer etc. Det betyr ikke at det ikke kan prøves igjen. Som jeg sa, jeg håper han får det til.
klart du kan få assosiasjoner - feel free!

"Cushion" fra 1941
Cushion form på kassen er noe jeg liker godt, men bare har i to klokker, en Panerai 111 og en eldre Bulova Accutron. Jeg kunne godt tenkt meg en Laurent Ferrier, men det blir stort sett å kikke på Fears, Farer og slikt. På 1920 tallet var det mange flotte cushion kasser, men de er noe små. Fruen har en pen Illinois med cushion case fra 20-tallet.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Cushion form på kassen er noe jeg liker godt, men bare har i to klokker, en Panerai 111 og en eldre Bulova Accutron. Jeg kunne godt tenkt meg en Laurent Ferrier, men det blir stort sett å kikke på Fears, Farer og slikt. På 1920 tallet var det mange flotte cushion kasser, men de er noe små. Fruen har en pen Illinois med cushion case fra 20-tallet.
Jeg har elsket "cushion" i mange år nå.
I hvertfall siden 2007 som jeg kan huske.
Fin blanding av rund og firkant form.
Det er noe estetisk og harmonisk med disse mener jeg. Klassisk er det blitt, kan man si.
Beviset ligger i at det er fortsatt ganske populært etter så mange tiår.
Når det gjelder Panerai, de som vet, vet at Rolex gjorde det meste av alt selv på de første utgavene, og bygget disse på sine pålitelige "cushion" lommeur kassene.
Panerai var opprinnelig en marine instrument spesialist, og hadde lite kunnskap i vanntett klokke verden.