Klokkecafé – løst og fast om klokker

De
Uansett hvor latterlig jeg synes produktet fra Hagen er klarer jeg ikke å forestille meg at dette skal bidra til redusert sikkerhet eller økt voldsbruk.
En slik konklusjon krever nok litt mer empiri enn meningene fra noen "eksperter" på instagram.

Hvis vi først skal forholde oss til harde fakta:
Den eneste dramatiske følgen denne dingsen kan medføre er at Rolexen ikke har den samme tiltrekkende effekten på det motsatte (eller det samme) kjønn.:mrgreen:
Shit. Jeg tror jeg må skifte signatur til: Chill, det er bare en klokkedings.
;)
Det var derfor jeg forsøkte å trekke en politimann inn i diskusjonen, og, er ikke det grunn god nok til å ikke like Haagen? ;)

Håper du gir rundhåndet til alle tiggere du ser Horologen. Dumt om de blir drevet til å bli voldelige ranspersoner bare pga at tigging blir mindre lukrativt.

Jeg synes heller ikke dette produktet er noe å rope hurra for. Men at det ikke har en funksjon og at det skal drive lommetyver til å bli voldelige machetesvingende sosiopater er bare tull.

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen og jayeff
Håper du gir rundhåndet til alle tiggere du ser Horologen. Dumt om de blir drevet til å bli voldelige ranspersoner bare pga at tigging blir mindre lukrativt.

Jeg synes heller ikke dette produktet er noe å rope hurra for. Men at det ikke har en funksjon og at det skal drive lommetyver til å bli voldelige machetesvingende sosiopater er bare tull.

Nei, jeg er mer typen til å lure på om den kulerunde bestemoren som maser etter tomflaskene dine utenfor butikken alltid har hatt lite penger til mat.

Det er ikke alle de tyveriene du slipper og bli utsatt for som er problemet her, men det ene ranet som muligens gikk litt dårligere (for offerets del) enn det kunne gjort.

Uansett, vet om flere her på forumet som har måttet slåss for verdisakene sine på åpen gate. Lommetyver har jeg heldigvis ikke hørt om ennå.

Sosiopater der ute eller ikke, dere kan jo se denne videoen og vurdere selv: https://www.dagbladet.no/nyheter/dramatisk-jakt-pa-svenske-sjokkranere-i-oslo/72549663

Veldig artig innslag fra Urmakkerne, @Jon Henrik !

Jeg er helt enig med deg i at denne nye Certina PH200 er et spennende trekk. Virkelig noe jeg liker av klokke. Spesielt i sort...

8

Nei, jeg er mer typen til å lure på om den kulerunde bestemoren som maser etter tomflaskene dine utenfor butikken alltid har hatt lite penger til mat.

Det er ikke alle de tyveriene du slipper og bli utsatt for som er problemet her, men det ene ranet som muligens gikk litt dårligere (for offerets del) enn det kunne gjort.

Uansett, vet om flere her på forumet som har måttet slåss for verdisakene sine på åpen gate. Lommetyver har jeg heldigvis ikke hørt om ennå.

Sosiopater der ute eller ikke, dere kan jo se denne videoen og vurdere selv: https://www.dagbladet.no/nyheter/dramatisk-jakt-pa-svenske-sjokkranere-i-oslo/72549663
Legger meg ikke opp i diskusjonen ovenfor, men må si jeg er mektig imponert over kjøreegenskapene til vedkommende som kjørte denne politibilen. Wow!

Godt det gikk bra med alle forbipasserende.

1597260913797.png

Bra jobba av schnuten.

Gøy å vente i spenning på hvorvidt urverket.no faktisk fikk tak i LE'en som de nå har trukket fra nettsiden.

Gøy å vente i spenning på hvorvidt urverket.no faktisk fikk tak i LE'en som de nå har trukket fra nettsiden.

De klarer ikke få tak i de som fortsatt ligger der engang, så tviler sterkt.. har selv ventet 3 mnder på en som fortsatt ligger på nettsiden med oppgitt leveringstid på 2-5 uker

De klarer ikke få tak i de som fortsatt ligger der engang, så tviler sterkt.. har selv ventet 3 mnder på en som fortsatt ligger på nettsiden med oppgitt leveringstid på 2-5 uker

Aldri hatt problemer med å få klokker innenfor leveringsrammen der tidligere, men dette er første gang jeg nærmer meg 5 uker.

Tenkte jeg skulle spare overraskelsen til unboxingtråden

E: Med mindre den ikke kommer. Det er jo absolutt en mulighet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Har så lyst å kjøpe en ny klokke, men finner ikke ut hva jeg vil ha!!! Sjekket Panerai; nope. Sjekket Doxa; nope.

:oops: