Klokkecafé – løst og fast om klokker

Last ned appen "Watchville". Da får du artikler fortløpende fra alle de nevnte (Monochrome, Fratello, Time+Tide, Quill & Pad, Worn & Wound, Hodinkee, Watchonista, Haute Time + mange flere.
Siste døgn har det kommet 23 nye artikler og det er ihvertfall mer enn jeg rekker å lese :)
Fantastisk! Takk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Screenshot_20200130-114129_Messenger.jpg

 
Dette uret har aldri vist tiden til James Bond. Det har heller ikke vært på månen eller på ekspedisjon i Antarktis. I 1895 begynte Omega å lage presisjons(lomme)ur for ansatte i jernbanen - datidens høyteknologiske høyborg.
Derfra går det en fin tidslinje over 120 år frem til dagens Omega Railmaster. Og fokuset i dag er som det var i 1895; på presisjon, eleganse og soliditet.
For et ur!
A5BBD025-279E-4556-87F7-68D7603C52F2.jpeg
 
Horology House leverer nå noe av det beste innen klokkefotografi på Youtube, sammen med Watchfinder & Co.

Time+Tide burde kontakte ham om ansettelse. Begge holder jo til i Australia.



Det spørs om det er så mange som ønsker å ansette han.

Over 304 000 visninger nå på 4 dager og bevisene er overveldende.

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som vet om en urmaker i Oslo/asker/drammen som kan avmagnetisere et ur kjappt? Har ikke noe problem med å betale for arbeidet, men å vente 3 uker på 2 minutters jobb derimot........
 
Noen som vet om en urmaker i Oslo/asker/drammen som kan avmagnetisere et ur kjappt? Har ikke noe problem med å betale for arbeidet, men å vente 3 uker på 2 minutters jobb derimot........
Jeg vet ikke om det er noe vanskelig arbeid, men Jørgensen på Storo var rask med Fruen's Constellation. Er det en slik definert og spesifikt arbeid, så ville jeg tatt en telefon og hørt. Det er jo mulig du kan ringe bort og "snike i køen". De har ikke verkstedet på lokasjonen. Det er på Smestad at urmakeren sitter. Det er mulig du må komme deg dit.

8- )
 
Sikker på at det er samme? Bildet på IG har en annen skive (vertikal børstet) og omtales som en Boutique Edition. Kan godt hende prisen og spesielt øvrige specs er likt okkesom.

Jeg skylder på alderen og manglende briller når jeg leste artikkelen. Jeg er helt enig med deg, den jeg linka til er ikke samme klokke.

Burde ha gått til Specsavers, jaja :p
 
  • Haha
Reaksjoner: OBHaugland