Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tja, grensen for produksjonskostnader som bedrer den objektive kvaliteten nåes vel lenge før 30k, selv for mekaniske ur. Selv om det finnes nok av subjektive kvaliteter å sikle etter lenge etter at 3k er passert. :p

red: Jeg skal forøvrig ha meg frabedt at "snob value" har noe som helst med kjøpet av Nomosen min å gjøre.

Redigert:
Holdt på å sette kaffen i vrangstrupen da foreleseren påsto at man ikke kan forvente bedre kvalitet av en klokke til 30000 enn en klokke til 3000 kr... Betalte visstnok for "snob value". Djiiiises.

Det kommer vel an på hvordan man velger å definere kvalitet; men hvis vi sier at kvalitet er graden av urets robusthet og hvor preist det går, har nok foreleseren din helt korrekt. Med forbehold om at det var snakk om klokker generelt, og ikke mekaniske ur spesielt.

Ikke helt riktig.
Det er mange komplikasjoner som kan legges inn i mekaniske ur. Dette spiser selvfølgelig tid og kostnader.

En enkel klokke til 30 laken vil (ofte) ha en langt bedre kvalitets kontroll og balansering enn en til 3. I tillegg vil valg av materialet i enkelt delene være bedre!

Derimot! Skal du ha en klokke som viser riktig tid, og klarer deg med det, så kan brille butikken på senteret selge en strøm-klokke som går mer riktig enn et mekanisk ur. (Det vil se bedre kjøp og kvalitet ?)

Jeg holder meg til den mekaniske til over 30! Det blir mitt valg!

:cool:

Evt en som selger til de som ikke er oppdatert på prisene. You choose...

Frekt? Absolutt :)

Man kan utvilsomt si at Midtøsten er stedet for "smakfulle" Rolex-modifiseringer. Denne gang en Daytona med lysende skrift aktivert fra pusherne.

Khalifa-bin-Zayed-Al-Nahyan-custom-rolex-by-titan-black-watch-watches-watchanish-anish-london-customized-daytona-light-function-arabic-dial.jpg

Link til saken vedlagt for de som ikke umiddelbart slår sammen bærbaren ved synet av kreasjonen.

http://watch-anish.com/new-customiz...ch-khalifa-bin-zayed-al-nahyan-president-uae/

Man kan utvilsomt si at Midtøsten er stedet for "smakfulle" Rolex-modifiseringer. Denne gang en Daytona med lysende skrift aktivert fra pusherne.

Khalifa-bin-Zayed-Al-Nahyan-custom-rolex-by-titan-black-watch-watches-watchanish-anish-london-customized-daytona-light-function-arabic-dial.jpg

Link til saken vedlagt for de som ikke umiddelbart slår sammen bærbaren ved synet av kreasjonen.

http://watch-anish.com/new-customiz...ch-khalifa-bin-zayed-al-nahyan-president-uae/

The most challenging part of this project? Without a doubt, the time constraint.

Så denne sjeiken hadde det så fryktelig travelt med å få den lysende Daytona'en sin levert at det ble produsentens største utfordring. Lurer på hva han skulle rekke - Annual Pimp My Rolex Awards?

Det er vel SpanishRob sin rem som han fikk av @Minuteman

@Mathfjeld

SpanishRob fikk sine remmer fra @Fyrsten himself. De er på fornavn med han der borte.

Den eneste Norgesnatoen jeg har bidratt med der borte finnes på feed'en til @taniapnp - og av den grunn enkelte ganger på #Redbarcrew.

@taniapnp er forøvrig en utrolig søt og grei jente som jeg anbefaler dere å følge:D

Redigert av en moderator:
Etter å ha hatt min nye Seiko Sarb065 på armen noen dager må jeg si jeg er veldig fornøyd. Den har også de tre dagene et totalt avvik på 2 sekunder. Dette er mindre enn både Rolexen (3135) og El Primeroen (405) min. Utrolig for en klokke til 5000.