Klokkecafé – løst og fast om klokker

Var å prøvde en PAM00537 hos Bjerke i helgen..
Har egentlig en Sub no date i sikte, men paneraien kan fort stikke kjepper i hjulet der..
Hva tenker dere om denne? Flere som har prøvd den? Meninger?

http://www.panerai.com/en/collectio...-gmt-power-reserve-automatic-acciaio-pam00537

Prøvd den, og følte den satt som et skudd. Kombinasjonen 42mm + 1950-kasse er en bedre kombinasjon for meg enn 44mm + 1950-kasse. Falt imidlertid ned på at Panerai skal ha Sandwich-dial, og avstod følgelig fra kjøp.

Er urmaker Næss i Sandefjord virkelig dyktig til å selge Rado klokker, eller er det bare tilfeldig at en tredjedel av de fra Sandefjord jeg har truffet den siste tiden har Rado?

Prøvd den, og følte den satt som et skudd. Kombinasjonen 42mm + 1950-kasse er en bedre kombinasjon for meg enn 44mm + 1950-kasse. Falt imidlertid ned på at Panerai skal ha Sandwich-dial, og avstod følgelig fra kjøp.

Du vil ha 392, altså!

Noen tips om en olivengrønn todelt tøyrem, til f.eks. Submariner/Sm300/IWC Flieger, som ikke er en Nato eller Zulu? Bør være myk og komfortabel.

Har funnet et par fra hhv Moretello og Hadley Roma (under), noen som har prøvd disse?

395_watchstrap_KBu2779-110MtCorduraoliv.jpg

2034_image.jpg

Noen tips om en olivengrønn todelt tøyrem, til f.eks. Submariner/Sm300/IWC Flieger, som ikke er en Nato eller Zulu? Bør være myk og komfortabel.

Har funnet et par fra hhv Moretello og Hadley Roma (under), noen som har prøvd disse?

395_watchstrap_KBu2779-110MtCorduraoliv.jpg

2034_image.jpg

@Nessuno79 eller @Olando kan sikker fikse noe :)

Redigert av en moderator:

@Olando har laget denne canvas-remmen til min 372.

IMG_3796_zps6dc325cb.jpg

Er vel 7750 i denne tenker jeg? Må nok regne med noen tusenlapper. 2-3k kanskje?

Litt usikker, fant ingenting om uret på nettet. Modellen, altså. Mente at Frederique Constant laget egne urverk(?), men usikker om det da betyr 7750 mod.. Hvis et par lapper er serviceutgift vurderer jeg å kjøpe et slikt ur, tross for ca14års alder.. :)
Takk for svar kompis!

Litt usikker, fant ingenting om uret på nettet. Modellen, altså. Mente at Frederique Constant laget egne urverk(?), men usikker om det da betyr 7750 mod.. Hvis et par lapper er serviceutgift vurderer jeg å kjøpe et slikt ur, tross for ca14års alder.. :)
Takk for svar kompis!

Ja og nei. De har begynt med egne urverk de siste årene, men bare på en håndfull modeller. Ikke kronografer så vidt jeg vet.

Go to chronoverket for "billige" merker er 7750. Flott urverk det forøvrig. De fleste urmakere kan nok titte på det.

@Arcticboy her på forumet er urmaker. Han vet nok hva det vil koste å fikse det for deg :)

Ja og nei. De har begynt med egne urverk de siste årene, men bare på en håndfull modeller. Ikke kronografer så vidt jeg vet.

Go to chronoverket for "billige" merker er 7750. Flott urverk det forøvrig. De fleste urmakere kan nok titte på det.

@Arcticboy her på forumet er urmaker. Han vet nok hva det vil koste å fikse det for deg :)

Ja, ok. Da er vel greit, hvis det er et 7750.. Vet ikke sikkert om det byr på service i mitt eie, men hvis jeg ender opp med kjøp. Pluss at det viser seg å bli nødvenig med service, så er det greit å vite på forhånd. Vet ikke hva @Arcticboy tenker når det kommer på pris på et sånt ur? :) Takk for tips videre og svar, @Benjo!