Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tyngden kan komme av noen blylodd i baklokket. Har hatt en del fake breitlinger i butikken der jeg jobber, som de lurer på om kan reddes. Tragisk å se egentlig, og som du sier, litt skremmende.

Skulle ønske Montblanc produserte sin perpetual calendar i en 36-37mm kasse. Blir noe galt med proporsjonene på denne klokka for meg, ellers frister det veldig med en klokke med denne komplikasjonen til den prisen.

IN-DEPTH: A Hands-On Look At The New Montblanc Meisterstück Heritage Pulsograph And Perpetual Calendar

MontblancMeisterStuckHeritagePerpetualCalendar-7.jpg

Er enig med deg i at det er noe galt med proporsjonene @Melchiades. Skulle dog heller ha ønsket at de designet urverket med større spacing mellom sub-dials. Når alt blir samlet på midten blir det dessverre ikke fulltreffer, men prisen er jo helt vanvittig bra og alt i alt synes jeg dette er en positiv nyhet fra Montblanc :)

Redigert av en moderator:
Skulle ønske Montblanc produserte sin perpetual calendar i en 36-37mm kasse. Blir noe galt med proporsjonene på denne klokka for meg, ellers frister det veldig med en klokke med denne komplikasjonen til den prisen.

IN-DEPTH: A Hands-On Look At The New Montblanc Meisterstück Heritage Pulsograph And Perpetual Calendar

MontblancMeisterStuckHeritagePerpetualCalendar-7.jpg

Heelt på trynet proporsjoner, men god idé. Sammenlikn med JLC sin, de vet hva de gjør! Om man får tak i boutique ed i stål er jo prisen dessuten meget trivelig. Regner med at Tidemann kan fikse om man spør pent :cool:

39mm, men det er 39 meget delikate milimetre.

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-QP-Steel-Wrist-Shot.jpg

Enig i at de ideelle hadde vært mer space mellom subidials og at JLC her er gullstandaren.

Men siden endring av plassering på subdials vel vil kreve endring av urverket så vil vel det fort vekk bli en mye mer kostbar prosess en å putte dette verket inn i en mindre kasse. Er blitt relativt komfortabel med 36-38mm kasser, men 38-40mm er en minst like god størrelse.

JLC i stål står absolutt på listen min men koster vel nesten det dobbelte så da er vi litt lenger frem i tid. :cool:

Sitat fra fruen

I dag fikk jeg til oppgave å bytte batteri i klokken på samboeren. I det jeg åpnet baklokket og skulle ta ut batteriet utbrøt hun: "Så fin klokken min er inni".

Det var dagens sitat. Vurderte å hente frem noe fra boksen å gjøre en liten operasjon, men jeg lot være.

45E9D617-EE61-4335-A087-E2E88CF886F3_zpsjfs1lepp.jpg

Kommentarfeltet på den TMZ-artikkelen var jo ren komedie.
Men det er trist hvis Maron faktisk har solgt noe som ikke er 100%, han er vel holdt for å være den som kan skaffe det "umulige" - utifra hva jeg har lest.