Klokkecafé – løst og fast om klokker

@dav-a

Prøv gjerne The Watch Boys eller søk opp Peter Watchcc for skreddersøm. Begge anbefales! Beregn ca 150 usd for en kvalitetsrem.

Redigert av en moderator:
@dav-a

Prøv gjerne The Watch Boys eller søk opp Peter Watchcc for skreddersøm. Begge anbefales! Beregn ca 150 usd for en kvalitetsrem.

Takker for tips! Tar gjerne i mot flere tips også:)
Lyst til å ha på en deployment spenne, slik kan du vel montere på? Eller bør man kjøp inkludert spenne?

Lyst til å ha på en deployment spenne, slik kan du vel montere på? Eller bør man kjøp inkludert spenne?

En deployant-spenne går normalt til "vanlige remmer", så det kan du kjøpe ved siden av. Siden Watch Boys er nevnt lenger oppe: gode remmer men jeg har dårlig erfaring med foldespennen deres. Anbefaler heller å kjøpe fra Bob/RHD. Veldig god kvalitet til overkommelig pris.

Jeg fant et gammelt bilde av min Watch Boys alligator på RHD børstet foldespenne:

IMAG0153-1.jpg

Det finnes en del informasjon om remmer her inne, men ikke alltid like enkelt å finne de enkelte trådene. I DENNE tråden finner du en del bilder og tips.

Virkelig stilig! De kjente jeg ikke til. Artig at slike små kan ha sin nisje mellom de store gutta !

Hvordan kom du over dette merket?

:cool:

Følger jo fast med på hodinkee bloggen, der det stadig dukker opp noe bra:) Også leses en del klokker blader ila året og der finner man jo av og til noen litt mer ukjente og herlige produsenter:) Digger disse små produsentene, og drømmen er jo å en gang kunne eie en klokke fra en av disse:)

Fra John Goldbergers samling - sjekk Hodinkee :eek::eek:

TalkingWatchesJohnGoldberger-35.jpg

It is known that the earliest Panerai wristwatches used both cases and movements from Rolex, and the 6152-1 is one of the later examples. It is quite rare, with only 40 known examples. Of those 40, only 12 do not use the Panerai patented crown guard, and only 6 feature a Radiomir-signed dial. John's watch also features a beautiful brown fading.

Den er ikke eneste juvelen Goldberger har i boksen, jeebus! En horologisk helt!

Fra John Goldbergers samling - sjekk Hodinkee :eek::eek:

TalkingWatchesJohnGoldberger-35.jpg

Den er ikke eneste juvelen Goldberger har i boksen, jeebus! En horologisk helt!

Enkelt på noen måte: Du er WIS multimillionær og har mye fritid…
Da reiser du i Italia for å "skumme ut" alt som kan dykke opp fra de gammel Italiensk kontakter i Marina-Militare eller bare flyr rundt kloden med å spør til kjente samlere "hva er din pris?"…
Kult hobby:cool:

[video=youtube;MVSWFWs5WvE]http://www.youtube.com/watch?v=MVSWFWs5WvE[/video]
Lagt ut av Omega for 4 timer siden på youtube.

Dette er så perfekt som det bare kan bli. En god blanding av gammelt design, og ny teknikk! :)

Liker generellt sett Longines godt og det er en strøken chronograph det der @Longhairdontcare
- men for min del synes jeg for eksempel denne fra Master Collection-serien har litt mere "futt" i seg.
Vet forsåvidt ikke hvor endere av dem ligger i pris.
L2.693.4.78.3.jpg

Liker generellt sett Longines godt og det er en strøken chronograph det der @Longhairdontcare
- men for min del synes jeg for eksempel denne fra Master Collection-serien har litt mere "futt" i seg.
Vet forsåvidt ikke hvor endere av dem ligger i pris.
L2.693.4.78.3.jpg

Denne var svæært pen! Har du ref.nr på den? Den jeg la ut ligger på rett over 20k.

Ninjaedit: @adamskater

Når vi er inne på Longines; Noen av Longines' urverk kan vel nesten defineres som å være "in house"?

Ta f.eks. L698:
105530d1210954634-your-thoughts-longines-master-collection-retrograde-longretro2.jpg

Dette er jo et urverk som er produsert av ETA; ETA A07 L21.
MEN Longines og ETA er jo begge i Swatch-gruppen, og så vidt jeg vet er det ingen andre merker som bruker dette urverket. Det er jo på så måte laget spesielt for Longines.