Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ohoi en Ahoi! Et sporty ur fra Nomos. Wr200m
I_ahoi_a_704x396_01.jpg

Prøvde denne på hånden i går, og falt litt for den :cool: Nydelig grå skive, nytt inhouse-verk, perfekt størrelse!

tumblr_msq9ufhMl41ryv722o1_1280.jpg

Ohoi en Ahoi! Et sporty ur fra Nomos. Wr200m
I_ahoi_a_704x396_01.jpg

Jeg håper virkelig Nomos utvider med flere modeller. Det er så utrulig mye jeg liker med Nomos. De gjør så mye rett, men foreløbig har jeg dessverre til gode å virkelig få det "wow-øyeblikket" når jeg ser på fremsiden av klokkene deres. Hadde det bare vært akseptert å gå med baksiden av klokken opp... :rolleyes:

Å være en-klokke-mann er så riktig på papirer.
Men når lidenskap blander seg inn, da blir det umulig, tror jeg.
Jeg liker tanken om å ha et ur hele livet, men den tanken er jo ikke ødelagt av å ha ti ur (er ikke fuglemann) resten av livet.

For min del ville lidenskapen fått en blåmandag om man ikke kunne bytte litt på, og kose seg med å reflektere over hva som vil passe inn i en samling.

Det ville vært fornuftig av charlie sheen å holde seg til en dame, men da ville ikke charlie sheen vært charlie sheen.

...

Har hatt en 510 i kikkerten en stund nå, og skjønner at det kommer til å bli en nokså populær modell. Det jeg lurer på er om dere tror det blir nødvendig å sette seg på liste/forhåndsbestille for å få tak i en innen rimelig tid? :)

Har hatt en 510 i kikkerten en stund nå, og skjønner at det kommer til å bli en nokså populær modell. Det jeg lurer på er om dere tror det blir nødvendig å sette seg på liste/forhåndsbestille for å få tak i en innen rimelig tid? :)

Det er jo aldri godt å vite hvor mange eksemplarer som f.eks. kommer til Norge pr år. Så jeg ville absolutt ha satt meg opp på venteliste. Det forplikter jo ikke. Er du derimot helt sikker på at du vil ha den, uten å ha klådd på den først, ja, da ville jeg nok ha vurdert å forhåndsbestille :)

Surfer på Finn og kommer over denne annonsen fra Briljant Watches. I annonsen oppgir Johnny at klokken har 42mm diameter, men er ikke dette bezelen til en 45mm? Mulig Omega Planet Ocean har hatt ulike bezeler underveis, men jeg var trodde 42mm og 45mm hadde ulike bezeler, og at denne bezelen tilhører 45mm modellen. Er jeg helt på jordet?

Illustrasjoner skamløst stjålet fra nettet:

42 mm

721392d1338221870-%2A%2A-sold%2A%2A-fs-omega-planet-ocean-42mm-2500d-reduced-dsc_0728.jpg

45 mm

213996d1252009969-wtt-omega-planet-ocean-45-00506395.jpg

Surfer på Finn og kommer over denne annonsen fra Briljant Watches. I annonsen oppgir Johnny at klokken har 42mm diameter, men er ikke dette bezelen til en 45mm? Mulig Omega Planet Ocean har hatt ulike bezeler underveis, men jeg var trodde 42mm og 45mm hadde ulike bezeler, og at denne bezelen tilhører 45mm modellen. Er jeg helt på jordet?

Illustrasjoner skamløst stjålet fra nettet:

42 mm

721392d1338221870-%2A%2A-sold%2A%2A-fs-omega-planet-ocean-42mm-2500d-reduced-dsc_0728.jpg

45 mm

213996d1252009969-wtt-omega-planet-ocean-45-00506395.jpg

Kan dette ha med perspektivet å gjøre?

Her ser man en 45mm og en 42mm side om side, jeg synes selv bezelen ser riktig ut for 42mm utgave :)
tbigenough.jpg

Om det er noen flere bilder kan man muligens få et mer definitivt svar :)

Her er et av bildene fra annonsen som fikk meg til å undre:

67_1472576153.jpg

Synes det ser ut som bezelen har de "bølgete" rillene til 45mm modellen, og ikke de firkantede til 42mm modellen. Får høre med selger i morgen :) Takk for svar!

De kunne dette med dressklokker i gamle dager...

Her er et knippe fra 50-tallet som jeg var heldig og fikk prøve i dag!

20130911_225510.jpg

Jøye meg! Til tross for at vi her snakker om et NOS-eksemplar, så er det absolutt det høyeste prisforlangende jeg har sett for en 217... Jeg er ganske sikker på at du kan finne tilsvarende priset 50k under dette inkl. moms...