Klokkecafé – løst og fast om klokker

IWC Aquatimer. Innafor som allround-beater?
Tenker helst på en nato da jeg ikke er noen gummimann.

Som ikke altfor bevandret WIS blir jeg meget forvirret av Ask Mens "Watch Snob"!
Som sagt over her så har Aquatimerene et eget festesystem. Kjekt for noen da systemet i seg selv er meget bra. Kjedelig for andre da man er låst til IWCs remutvalg, noe som igjen gjør at det kan gå noen kroner.
Det du kan gjøre er å få deg hook and loop løsningen til IWC, fantastisk behagelig på armen. Og skulle du ville hive på en nato så er det mulig om du skrur av velcroen som sitter på endlinken. Jeg er også glad i nato men savnet overhodet ikke det når ATen sto på velcro.
At modelllene er innafor som allroundbeater? JA!
DSC_0154_zpsac9c0c27.jpg
[/URL][/IMG]
 
Kjøpte noen natoremmer fra cheapestnatostraps.com her om dagen.

Blant annet en skinnreim som jeg må innrømme skuffet veldig. Tynn, pløsete greie som ikke tilfredsstilte helt. Men er vel å forvente til den prisen.

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en skikkelig robust skinnreim til seamasteren min. Gjerne litt rustikk i utseende samt tykk og solid i designet med 20mm lugs.

Toshi: Solid som bare fankern. Om dette er i din bane kan jeg vurdere et salg




IWC Aquatimer. Innafor som allround-beater?
Tenker helst på en nato da jeg ikke er noen gummimann.

Som ikke altfor bevandret WIS blir jeg meget forvirret av Ask Mens "Watch Snob"!

Hvilken Aquatimer er det du tenker på?

The Watch Snob kan du ganske enkelt gi blanke blaffen i. Han har noen poeng, men ikke noe man bør ta altfor bokstavelig. Mener nå jeg, da.
 
For å være helt ærlig klarer jeg virkelig ikke å synes synd på noen som etter FJORTEN tidligere innbruddsraid enda ikke gidder å legge klokkene i en safe om natten, men har dem utstilt i glassmontre. For å være enda ærligere håper jeg at man ikke får igjen noe på forsikringen når man er så dum, for det er for ille om normalt oppegående butikkeiere skal betale for denne fyrens elendige sikkerhetsrutiner gjennom økt premie.

Og jada, jeg vet det ikke er vanlig overalt å legge verdisakene inn i en safe om natten, men alt annet slutter å være en grei praksis lenge før raid nummer ti...
 
  • Liker
Reaksjoner: SirWivel
Dette var jo et meget orginalt design fra Steinhart. Hvorfor i alle dager hører jeg Monte Carlo og noe med heritage blue i hodet mitt når jeg ser den :rolleyes:

1709675253racetimer_blau_01.jpg

Racetimer blue... - Chronographs - Steinhart Watches

Jeg likte den veldig godt. Selv om den er inspirert av andre klokker, så er den ikke direkte kopi slik dessverre mange andre Steinhart-klokker er. Jeg håper dette er veien videre for Steinhart.
 
For å være helt ærlig klarer jeg virkelig ikke å synes synd på noen som etter FJORTEN tidligere innbruddsraid enda ikke gidder å legge klokkene i en safe om natten, men har dem utstilt i glassmontre. For å være enda ærligere håper jeg at man ikke får igjen noe på forsikringen når man er så dum, for det er for ille om normalt oppegående butikkeiere skal betale for denne fyrens elendige sikkerhetsrutiner gjennom økt premie.

Og jada, jeg vet det ikke er vanlig overalt å legge verdisakene inn i en safe om natten, men alt annet slutter å være en grei praksis lenge før raid nummer ti...

Trist, men helt sant....
Det er vel bare å innse at bandittene har kommet for å bli. Det er derfor jeg har alarm på hus og bil, låser inn vinterdekkene, sykkel etc. Jeg passer på mine verdisaker, det må være en aktuell policy for butikkeiere også. (Det kan jo være at det i følge hans regnestykke gikk med for mye tid til å rydde bort dette?)

:cool:
 
Fikk plutselig et lite problem med min beater #1. Skulle stille tiden på min Seiko Skx007 og alt gikk fint, helt til jeg skulle skru inn krona igjen. Den tok nesten ikke tak i gjengene, normalt eller har gjengene blitt slitt allerede? Knapt nok skrudd krona inn og ut under 10 ganger siden den var ny for noe måneder siden, kan såklart være at jeg ikke har klart å entre den riktig en gang tidligere og selv slitt gjengene ekstra. :)
 
Høres litt skummelt ut... er det overivrig bruk av lettmetall?
(Jeg har alltid foretrukket tyngre metall...)
Jeg har vært borte i tilsvarende, men aldri noen skade! Les defekte gjenger... men jeg har nå også litt tvil til at jeg bommer ofte på gjengene... Derimot virker alt tett og tight nåt det griper...

:cool:
 
Vianney Halter Deep Space Tourbillon. Forferdelig musikk i videoen, men fantastisk mekanikk!

[video=youtube;S978CfAyMio]http://www.youtube.com/watch?v=S978CfAyMio[/video]
 
@-Emil-. Tja, det kan jo vise seg at du har kjøpt en kopi ;) Men mest sannsynlig er det vel at du bare har vært uheldig og truffet skjevt på gjengene. Er ikke sikker på hvordan det er på skx007, men det er ikke uvalig at krona skrus fast til et gjenget rør som kan (og bør) byttes med gjevne mellomrom. Stikk innom en sertifisert urmaker så bytter han/hun denne "tuben" ganske fort.

Frode.



Fikk plutselig et lite problem med min beater #1. Skulle stille tiden på min Seiko Skx007 og alt gikk fint, helt til jeg skulle skru inn krona igjen. Den tok nesten ikke tak i gjengene, normalt eller har gjengene blitt slitt allerede? Knapt nok skrudd krona inn og ut under 10 ganger siden den var ny for noe måneder siden, kan såklart være at jeg ikke har klart å entre den riktig en gang tidligere og selv slitt gjengene ekstra. :)
 
Redigert av en moderator:
Klokkeprøving på flyplassen i Frankfurt i går...

Den nye Ingenieuren var helt perfekt, og trigget definetivt kjøpslysten. Fikk mulighet til å sammenligne den med GO Senator Seventies og DJII som har vært favoritter i lang tid!

GO har jeg tidligere hatt som en soleklar favoritt, men den falt litt i gjennom denne gangen. Skuffende at den ikke sitter så godt på mitt håndledd som jeg skulle ønsket.

Ingenieuren er perfekt i størrelsen og sitter som et skudd! Jeg elsker designet og hvordan den er sporty og pen på en gang.

Så til det som er i ferd med å gå fra å være en avstandsforelskelse til lidenskapelig begjær.... Rolex Datejust II! Hjertet hopper litt raskere når jeg får denne på armen. Sitter perfekt, har klar tilstedeværelse uten å gjøre for mye ut av seg, bling og pyntet med polerte midtledd og fluted bezel, diskret, sober og elegant... Fikk prøve litt forskjellige skiver og varianter, men for meg er det lys slive med stick markers som teller... Prøvde også stål/gull med champagne skive og diamantmarkører, og til og med denne varianten som i utgangspunktet er langt "over the top" var magisk når jeg fikk den på armen.

Jeg skjønte at jeg utstrålte litt vel mye kjøpssignaler når damen trakk frem skinnstolen til meg, og lurte på om jeg ville ha et lite glass champagne mens jeg ventet på flyet! Da var det bare å komme seg ut av butikken før impulsene tok overhånd...

Damn you, Rolex! Jeg har aldri skjønt helt hypen, men jeg føler at the dark side er i ferd med å feste grepet om fornuften og følelsene mine...