Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har erfaring med sånne billige "ebay-remmer"?
Man får vel somregel hva man betaler for, men for å teste om man synes rød rem er kult så kan den kanskje fungere?
Pris er i det minste hyggelig

Bob Alligator Strap Fit Panerai Red 24 mm New | eBay

Hei @Tagliano!
Jo, jeg har kjøpt flere rimelige remmer på eBay. Til den prisen vil jeg si jeg er fornøyd. Min hensikt har også vært som din, teste litt spenstige farvekombinasjoner, men også å spare originalremmen. Man må jo også tenke på annenhåndsverdien.

Jeg har handlet noen slike. En gang fikk jeg en lås som var dårlig. Da måtte jeg fikse litt for at den skulle holde seg låst. Ellers har det vært greit. Med bakgrunn i erfaringen med "den mindre gode låsen" har jeg spart de gode låsene. Disse kan flyttes over til andre remmer om jeg skulle bli uheldig igjen.

Finishen på skinnet har være ok.

:cool:

Redigert av en moderator:
Du slette tid!!! Over 4 kg med bok,tema er IWC.
Takk for handelen @andersmp
A110C0CC-330B-4C2E-8822-DA0D5D136CF0-12762-00000BFDB012CA11_zpsb6a7a82b.jpg
[/IMG]

Wow @Timebandit!
God 17Mai og god sommer!!

Sitter på kveldsmøte hos boreleder og spotter plutselig en OM på brun Hirsch over bordet på karen fra Weatherford...! Måtte ta kontakt etter møtet, og det viste seg at han var kompis til Frode og Sponon! Første gang jeg har sett OM in the flesh, den var ikke så ille som jeg hadde trodd...! Ble klokkeprat, glemte tid og kollegaer! :)

Jeg kunne gjerne tenkt meg en Seamaster i edelt metall kjenner jeg:

file_zpsb98503f7.jpg

SEA_010.highres.jpg

Folk får mene hva de vil om He-ventiler og hva det måtte være, men jeg tror den hadde vært rå i sommersola.. :)

Trist, men det er jo bare et spørsmål om penger...
(eller kononkler som det heter på kjønnsnøytralt språk. Det skal jo ikke bare være tanter...)

Lahlum legger ut om hvorfor han bærer to klokker i #verdenslengsteintervju:

VG Direkte: Verdens lengste intervju

En brøkdel av svaret..

Mange lesere spør hvorfor Lahlum går med to klokker.

- Jeg vil si at det er et av de minst interessant spørsmålene jeg stadig får, sier Lahlum til det.

Han peker på at han ofte har travle dager der det er avgjørende å vite hva klokken.

- Jeg vet at om jeg bare går med en klokke og den går tom for batteri, så vil dagen bli veldig dramatisk. Blant alle pyntegjenstander folk går rundt med, så er klokke noe du ofte får bruk for - og noe jeg ofte har fått bruk for.