Klokkecafé – løst og fast om klokker

takk for svar!

Er enig i at Finn kan gir en risky feeling, men det er så få slike klokker ute for salg.
Jeg legger merke til at de jeg prater med kommer med ufattelige historier ang klokken og dens historie.
Kansje det er slik med entusiaster :) men jeg blir alltid litt skeptisk.
Jeg har funnet en som er ca 12 - 14 år gammel som ser ut som ny og butikken sier at denne er som ny.
De er veldig samarbeidsvillige ang spørsmål og bilder.
Dette er da i utlandet. JEg har sjekka rundtom dette med butikken og det jeg har funnet ut er at den er seriøs.

Men men...lite land dette og da blir det oftest å handle usett og da må en gå noen ekstra runder

Rolex er vi jo alle kjent med, mange av modellene er lett å skille fra hverandre men...

Datejust heter en type den kommer i forskjellige størrelser og Air- king er jo uten dato så den er grei, men hvorfor heter andre da perpetual med og uten date og oyster precisicion, er dette bare pga størrelsen? Det blir veldig forvirrende med så mange modeller som ser veldig like ut... :roll:

Sprek den, får en hel del Tudor-vibber:
1000w

Okei, her er en liten oppfordring til diskusjon.
Når jeg i min spede klokkeungdom kom inn som ny her i januar så var det en beater over alle beatere som hersket her.
Jeg tenker selvsagt på det oransje Monster.
Den er nå blitt gitt ny drakt og nytt verk, men interessen for den er mildt sagt laber.
Seiko's andre dykkere SKX007/009 er fortsatt aktuelle de og går å få fatt i online.

Men hva er/blir den nye/neste Sonenfavoritten. Sett til hva som unboxes så kunde man fort tro at det var noe fra Rolex/Panerai men la oss fokusere på budsjett-ur.

Hva er et godt 1-2000,- kjøp om dagen?

::::: NINJA :::::
Apropos Lefty, kanskje er det whiskyn som tenker og ikke jeg -
men er det ikke bare å snu skiven 180°, bezel er jo roterbar og kassen ser jo aldri så lite symmetrisk ut

Du er lett å gjennomskue du. Trenger du noe rask å unbokse på 3000 posten? ;)

Edit; funker kansje med opp-ned dato i Kina?

Du er lett å gjennomskue du. Trenger du noe rask å unbokse på 3000 posten? ;)

Hmm ... jeg ser den ... og jeg ser at det hadde vært skittent men lurt å spart dagens tulleunbox av "homage" til 3000-posten.
Men setter meg heller godt tilbake i godstolen, tenker gjennom mine neste poster og så kommer nytt når det kommer, her er jeg avhengig av litt salg først.

For å være helt ærlig har jeg aldri forstått meg på Monster. Den fineste diveren til Seiko synes jeg er SNZH57. Det er noe herlig old school over den. Om det er et godt kjøp aner jeg ikke, men den er veldig kul.

index.php

index.php

For å være helt ærlig har jeg aldri forstått meg på Monster. Den fineste diveren til Seiko synes jeg er SNZH57. Det er noe herlig old school over den. Om det er et godt kjøp aner jeg ikke, men den er veldig kul.

SNZH57K1_LRG.jpg

SNZH57J1_LRG.jpg

Glossy er fine klokker det, men egentlig ikke divere. WR på 100m og ikke screw down krone. Flotteste budsjettdiver fra Seiko er utvilsomt Sumo. Bra verk, kvalitetsfølelse i klasse 10000 kr+ og flott finish.

PS - fikset bildene dine:)