Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har prøvd å filme klokker for å vise sekundvisere på Automatic og Spring Drive, videoteknisk er vel filmen en katastrofe, men det var nå et forsøk :eek:

[video=youtube;FjWqfu4P2z4]http://www.youtube.com/watch?v=FjWqfu4P2z4&feature=youtu.be[/video]

Du har en helt ufattelig kul samling @Jon Ali! Jeg får så lyst på en GS når jeg ser slikt, det er ikke tvil om at det skal inn i samlingen min i fremtiden. Den flytende viseren til spring-drive verket er forresten så utrolig stilig. :)

Redigert av en moderator:
HCWL har denne for salg. F...!!!!!! jeg får aldri Pelagosen ut av hodet:) Dette uret kommer til å hjemsøke meg til jeg dør...
DSC_2923.jpg

@Chronodiver Beklager å måtte plage deg med mer Tudor Pelagos snadder, men har du lest denne grundige anmeldelsen fra Hodinkee's Benjamin Clymer??

Hvordan du kan være klokkemonogamist vil jeg aldri forstå. :eek:

Burde være litt mer fart i denne tråden imo... :p
Bumper med et spørsmål, kan velge meg en Seiko fra Opturas sortiment(ikke Maurice dessverre). Regner med at jeg velger meg en skx007, da jeg er en fattig elev(og russ). Noen som har noen sterke innvendinger mot dette? Litt kjipt å bruke et så stort avslag på en slik lavbudsjettsklokke, men er så vidt jeg har forstått en fin beater.

Burde være litt mer fart i denne tråden imo... :p
Bumper med et spørsmål, kan velge meg en Seiko fra Opturas sortiment(ikke Maurice dessverre). Regner med at jeg velger meg en skx007, da jeg er en fattig elev(og russ). Noen som har noen sterke innvendinger mot dette? Litt kjipt å bruke et så stort avslag på en slik lavbudsjettsklokke, men er så vidt jeg har forstått en fin beater.

Kjenner ikke Optura og hva de fører men SKX007 (og 009, 779, 781) er bankers valg og gode robuste flotte badebeaters!

@Jon Ali råflotte ur, men ditt poeng ville nok komme bedre frem med kamera på stativ :)

Hei.

Finnes det noe man kan bruke for å pusse klokker selv? Uten å kjøpe noe pussemiddel. Skal brukes for å fjerne litt skitt,samt å få litt mer "sine" på kassen og lenken.

God helg!
LasH.

Noen som kjenner til denne?

957422d1359763997-what-seiko-citizen-do-you-have-mail-seiko-5-sports-automatic-srp277k1-1205-17-citytime86@11.jpg

Modellnavn SRP277. Urverk 4R36. Samme som sitter i den nye Monsteren.

For meg ser dette ut som en oppgradert versjon av denne:

snzg15k1b.jpg

SNZG115

Prisen er som kjent ikke noe å si på :)

Hørte på jobb idag at Longines skal nå begynne å lage LLD uten dato igjen. Lukter inflasjon... :p

I forbindelse med artikkelen her inne så må jeg få sagt at teknologien bak HYT er utrolig fascinerende. Dette er utvikling jeg ikke har noe imot. Så lenge vi holder oss mekaniske;). Størrelsen på uret og designen blir dog litt mye for meg personlig men ser veldig frem til hva mer disse gutta kommer med etterhvert.
[video=youtube;Aw-BIlmMFb0]http://www.youtube.com/watch?v=Aw-BIlmMFb0[/video]

@JoLu Så posten din i explorertråden tidligere i dag på TRF, og anmeldelsen du linket til var så godt skrevet at jeg reposter den her på TS også. Føler "Douglas" treffer fullstendig hva jeg selv tenker og føler om denne lille vidunderklokken fra Rolex.

Når skal exploreren din få service forresten? Tror ikke den trives godt i skuffen, den vil nok ut på tur igjen... :p

(kaller @Chronodiver inn her også, tror han vil like å lese igjennom denne, han har jo hatt til tider kraftige tilfeller av explorerfeber han også). :)