Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det er rett og slett ikke et stort marked for brukte dameklokker.
Menn som skal kjøpe klokker til konene/elskerinnene sine kjøper nok helst nytt for å få full uttelling.;)
Damer har vel generelt liten interesse for mekaniske ur utover at de kanskje har litt bling-bling på seg.

Det er riktig det. Dameklokker synker fort i pris. Dette er også noe som selvfølgelig gjør at "de som ville lagt mindre penger i klokken" også får en fin klokke til sin kjære.

Selv var jeg veldig heldig og fikk en TT-Constelation til min Kjære for en billig penge. Der var det full pakke med bokser ute og inne. Det var til og med en liten rød dandy pung som klokken lå i! Voldsomt flott, som også så dyrt og fint ut. Det at klokken hadde sunket som en stein i forhold til ny-pris, var noe som gledet meg mest....

8

Sliter med å få både visninger og interesserte i min mors ny-i-boks Baume & Mercier dameklokke.
Har lagt ute på Finn i noen måneder nå og betalte hundrelapper for toppvisning, likevel kun 170 visninger! Uten visninger selger ikke klokken såklart, men har fått mange hundre på andre klokker som er blitt solgt.
Den er prisatt halv pris av tilbudspris (som er 2k fra vanlig pris).
Er det merket eller er kjøp av dameklokke til flere tusen ikke aktuelt blant nordmenn? Eller skal det helst være gratis?
Vil faktisk slå et slag for klokkeriet i denne saken, har vel nesten sett flere dameklokker bli solgt der enn her.
Utenom det har du nok rett i at dameklokker er (mye) mer tungsolgt enn herreklokker.

Er det lov å si..?

Du kan se pungen til høyre. Med trykknapp, selvfølgelig! Et lett trykk er nok!
TT-Constelation.jpg

8

• Liker
Reaksjoner: holmby og Preacher
Noen som er klar for en GTG/Vinterblot her i Oslo-området?

Jeg har booket et bord ved en OK restaurant den 18 januar klokken 18:00.
De som måtte ønske å være med kan sende meg PM. Meldingen må også inneholde mailadresse, fult navn og mobilnummer. (Disse vil bli sjekket). Jeg vil da sette deg opp på listen og du vil få tilsendt informasjon om hvor vi vil være.

8

Uansett hva man mener om Donald Trump, så kan man ikke nekte for at han allerede har skrevet seg inn i amerikansk historie. Nå er han også på full fart inn i klokke-historien også. Hvordan hans kvalitative bidrag er innenfor dette området vet jeg ikke, men jeg har ikke de største forventningene her.

Derimot vil jeg si at jeg i høyeste grad liker funksjonaliteten til sekundviseren; Her snakker vi om noe som absolutt er verd pengene! Ren klokkeglede og moro for pengene!

http://www.ebay.com/itm/Donald-Trum...519770?hash=item4b0bae4dda:g:z~MAAOSw8w1X9V-m

8

Uansett hva man mener om Donald Trump, så kan man ikke nekte for at han allerede har skrevet seg inn i amerikansk historie. Nå er han også på full fart inn i klokke-historien også. Hvordan hans kvalitative bidrag er innenfor dette området vet jeg ikke, men jeg har ikke de største forventningene her.

Derimot vil jeg si at jeg i høyeste grad liker funksjonaliteten til sekundviseren; Her snakker vi om noe som absolutt er verd pengene! Ren klokkeglede og moro for pengene!

http://www.ebay.com/itm/Donald-Trum...519770?hash=item4b0bae4dda:g:z~MAAOSw8w1X9V-m

8

Obama har sin "waving watch". Mao også.
Er det tilfeldig? De har en rød stjerne på sekundviseren, begge to
:D
Obamw.jpeg

Mao.jpeg

Der var viserne hentet på posten. Kasse og visere i hus. Viserne håper jeg at det ikke blir behov for, men kunne urverket kommet! Da kunne jeg skrudd litt!

8