Klokkebutikker på Gran Canaria (Playa del Ingles)?

Medlem
10. aug. 2011
Innlegg
812
Sted
Bergen
Skal ein tur til Playa del Ingles på Gran Canaria over nyttår. Endelig pappaperm som skal kombinerast med litt sol og varme:)
Tenkte å kikke litt på klokker, og kanskje ta med noko nytt heim.

Det kan jo virke som om det e rein del bereiste medlemmer på TS, og kanskje nokon som til og med har vore i området me skal.

Nokon som har nokre tips til butikkar, og evt "gode kjøp" ein bør vurdere når ein er der nede?
Er ganske fersk "klokkesamler", og ser for meg at eg kan vera lett å lura av ein god selgar...
 
Det er et kjøpesenter ved Arginigin(tror jeg) som har masse klokkeforetninger. Selger bla Rolex,IWC
Og Jaeger etc. Det er mulighet for en god rabatt der og prisene er i utgs pnkt bra også. Ikke noe tull der ifht ekthet etc. Lykke til!
 
Ikke feil med noen dager på GC på nyåret...!

IMG_6793.JPG
 
Om du skal reise dit, kan jeg bare på det sterkeste anbefale deg Meloneras. Det er i din umiddelbare nærhet, og bare ca 5-10 minutters taxi unna.

Om det er klokkeshopping, eller i kombinasjon med golf, så finner du alt du trenger i Meloneras.
AD´ene ligger på rekke og rad innenfor radius +/- 300 meter: Patek Philippe, IWC, Audemars Piguet, Rolex, Jaeger-LeCoultre, Girard-Perregaux, Officine Panerai, OMEGA, Breguet..... og sikkert mange flere, uten at jeg husker alle.

Du finner disse i shopping-/hotellområdet mellom gatene Lugar las Meloneras og Calle del Mar Mediterreneo. Stedet som helhet anbefales. Det er nok litt "posh", men det funker helt fint. ;)
 
Om du skal reise dit, kan jeg bare på det sterkeste anbefale deg Meloneras. Det er i din umiddelbare nærhet, og bare ca 5-10 minutters taxi unna.

Om det er klokkeshopping, eller i kombinasjon med golf, så finner du alt du trenger i Meloneras.
AD´ene ligger på rekke og rad innenfor radius +/- 300 meter: Patek Philippe, IWC, Audemars Piguet, Rolex, Jaeger-LeCoultre, Girard-Perregaux, Officine Panerai, OMEGA, Breguet..... og sikkert mange flere, uten at jeg husker alle.

Du finner disse i shopping-/hotellområdet mellom gatene Lugar las Meloneras og Calle del Mar Mediterreneo. Stedet som helhet anbefales. Det er nok litt "posh", men det funker helt fint. ;)

Det var nok der jeg mente Moore. Jeg har ikke vært det selv, men vet mange som
har handlet der. Bra du følger med!
 
Om du skal reise dit, kan jeg bare på det sterkeste anbefale deg Meloneras. Det er i din umiddelbare nærhet, og bare ca 5-10 minutters taxi unna.

Om det er klokkeshopping, eller i kombinasjon med golf, så finner du alt du trenger i Meloneras.
AD´ene ligger på rekke og rad innenfor radius +/- 300 meter: Patek Philippe, IWC, Audemars Piguet, Rolex, Jaeger-LeCoultre, Girard-Perregaux, Officine Panerai, OMEGA, Breguet..... og sikkert mange flere, uten at jeg husker alle.

Du finner disse i shopping-/hotellområdet mellom gatene Lugar las Meloneras og Calle del Mar Mediterreneo. Stedet som helhet anbefales. Det er nok litt "posh", men det funker helt fint. ;)

+1 :)

Jeg har ikke vært der selv, men har en kamerat som ferierer der nede 3-4 uker hvert år. Han anbefaler samme stedet, men påpeker at det ikke er stedet for å gjøre de utrolig gode "røverkjøpene". Utvalget er derimot meget bedre enn i gamlelandet, og det er lett å bli fristet ;)
 
Jeg har været i Arguinguin to gange og har ikke set en eneste klokke shop :(

Nu bliver jeg jo nødt til at tage derned igen :)
 
Takk for tipset Moore.
Ca 8 min med taxi, så var alle merkene du nevnte pluss fleire.

Har spesielt sansen for den på bildet under, men sidan barnehageplass ikkje er på plass, og kona mest sannsynleg må vera heime utan lønn til august - så kan eg ikkje priotitere å kjøpe denne (til tross for god pris).
Var overraska over kor tjukk IWC Portugese faktisk er, men på sikt så må eg ha ei slik:)

IMAG0155.jpg


Skal tilbake ila neste veke. Må kjøpe eit eller anna...



Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 
Takk for tipset Moore.
Ca 8 min med taxi, så var alle merkene du nevnte pluss fleire.

Har spesielt sansen for den på bildet under, men sidan barnehageplass ikkje er på plass, og kona mest sannsynleg må vera heime utan lønn til august - så kan eg ikkje priotitere å kjøpe denne (til tross for god pris).
Var overraska over kor tjukk IWC Portugese faktisk er, men på sikt så må eg ha ei slik:)

IMAG0155.jpg


Skal tilbake ila neste veke. Må kjøpe eit eller anna...

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk


Hyggelig, og flott at du tok deg turen ned!

Meloneras er jo et meget oversiktlig, ryddig og elegant sted, og usedvanlig interessant for oss klokke"fanatics".
Da jeg bodde der måtte jeg også bare erkjenne viktigheten av å gjøre tingene i riktig rekkefølge. Meaning; - først shopping. Deretter god mat og drikke.
Omvendt rekkefølge åpner for hakket økonomiske konsekvenser du ikke helt forutser.... :cool:

Men uansett; - mang en utsøkt manufaktur å stikke innom. Hyggelige folk å ta praten med også.
Man gjør seg ikke ferdig på første kveld i det området, så jeg forstår godt du tar en retur. ;)



PS!
Den IWCn er vakker. Og et solid stykke ur, på alle måter.
Jeg solgte min, men erkjenner jeg nok må ha den inn i samlingen igjen etterhvert.
 
Arguineguin er jo ikkje langt frå Meloneras.
Ta og turen til Meloneras og kikk der. Eg fann 2-3 Rolexbutikkar der. Minuset er at det stort sett er samme "kjeden"/butikkane som har fleire utsalgsplassar, og kan vera vanskelig å bruke pris frå den eine mot den andre.
Samme folka som jobbar på fleire av butikkane.

Er eit kjøpesenter (Varadero) i Meloneras - der inne finn du dei fleste eksklusive merka.
Samme kjede har og fleire butikkar langs promenaden på baksida av kjøpesenteret.
Butikkkjeden heiter "Geneve".

Her er merka dei fører (nettsidene er ikkje oppe enda): http://www.joyeriageneve.com/
Inderane som sel klokkene der jobbar på kommisjon, og er veldig intresserte i å selge (så dei har ein del rabatt å gi).

Forhandlerane av Rolex/Tudor er ein annan kjede, men det er ikkje vanskeleg å finne dei langs promenaden.

Hugs å sjekke grundig opp i Taxfree reglane. Du må få stempel frå tollmyndigheten på paira ved utreise for å få att mva (9,1%).

Lykke til :)
 
Jeg var innom Saphir på Andi del Mar senteret (Arguineguin) som selger både klokker og smykker. De er ingen Rolex AD, men de henter klokker fra Saphire butikken i Meloneras ved forespørsel. Butikken er for liten (fysisk sett) til å være en Rolex AD ettersom Rolex krever at de skal ha et godkjent verksted, noe de ikke har plass til. Det var uansett ikke noe problem å bestille en klokke til butikken. Det var ikke noe krav til en ordrebekreftelse, og dersom jeg ikke likte klokken, ville de bare sende den tilbake.
Jeg kjøpte mao. en Submariner (116610LN) der og fikk veldig god service. De slo av ca 10% på prisen (uten at jeg egentlig ba om det ;) ) og de ordnet med Tax refund slik at jeg slapp å gjøre dette selv på flyplassen. De har en representant som tar med seg alle Taxfree skjemaene til flyplassen 1 gang i uken og får de stemplet der. Må bare oppgi IBAN/SWIFT nummer til banken og ha med pass når skjemaet skal fylles ut i butikken.

Totalt sett ble prisen €5450 for klokken (veilendende er €6025) og €496 i Tax refund. Tax refund overføres på konto etter tre måneder etter at tollmyndighetene på Gran Canaria har gjort sitt, så får bare krysse fingrene på at alt går i orden ;)
 
Hvordan var prisene på andre klokker som IWC, Panerai eller Breitling?

Rolex er vell ikke de klokkene du ser størst prisdifferanse på i Norge og utland?