Klokkebutikker i Paris

Medlem
31. jan. 2008
Innlegg
2
Hei alle sammen

Dette er mitt første innlegg her på forumet. Jeg er ikke noe stor samler, men må innrømme at jeg er over middels interessert i klokker :D.

Skal en tur til Paris til helga. Er det noen som vet om noen bra klokkebutikker der? Er mest på utkikk etter bruktbutikker.

Takk for alle svar.

Mvh
Sander
 
Jeg var i denne butikken for en drøy uke siden; fantastisk fin butikk som er obligatorisk om man befinner seg i Latinerkvarteret. Ved nærmere ettertanke; om man befinner seg hvor som helst i Paris. Et fantastisk utvalg av strøkne brukte ur, og man blir vennlig mottatt og behandlet selv om man bare skal sikle...

De har to filialer, den i 28 Rue Madame er definitivt den beste (glem den i 201 Boulevard Saint-Germain). Innerst i lokalet kan man se et betydelig antall flittige urmakere sitte og skru.
 
Jeg var i denne butikken for en drøy uke siden; fantastisk fin butikk som er obligatorisk om man befinner seg i Latinerkvarteret. Ved nærmere ettertanke; om man befinner seg hvor som helst i Paris. Et fantastisk utvalg av strøkne brukte ur, og man blir vennlig mottatt og behandlet selv om man bare skal sikle...

De har to filialer, den i 28 Rue Madame er definitivt den beste (glem den i 201 Boulevard Saint-Germain). Innerst i lokalet kan man se et betydelig antall flittige urmakere sitte og skru.

Glimrende tips! Skal selv til Paris i juni og skal bo ved latinerkvarteret.
 
Har du lyst til å sikle litt på vintage (og nye forsåvidt) kan du besøke Romain Rea i Rue du Bac også. :)

Men ikke bry deg om prisene, det er litt over-the-top.