Klokkebutikker i New York?

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.136
Sted
Fredrikstad
Er det noen som har noen klokkebutikker å anbefale i New York?
Både nytt og secondhand er interessant.
 
Anbefaler Wempe, 5th avenue/55th st. Stor butikk med enormt utvalg, har det meste. Finnes også en del andre klokkebutikker i kvartalene rundt.

Lykke til, lav dollar for tiden ;)
 
Skal reiser til new york også! Har planer om å ta turen ut av byen, til en klokkebutikk som har lagt ut royal oak på ebay. Har lyst til og tilføre en royal oak chrono på samlingen, sølv skive. :D

Wempe, torneau og noen flagship butikker.. ligger alle i 5th Avenue!

Er ikke du ganske gira på JLC? Har noe lyst på master control, hva tenker du? noe og ta med seg fre usa? :)
 
Hei.
Stemmer det ikke at det er en jlc som kun heter master, tre hender. blånert sekundviser?
Lyst på en klassiksk enkel klokke. (egentlig har jeg lyst på en lange :) )

Eller kanskje en Glashutte Senator Sixties?
 
Du har rett. Det er en modell som heter Master Control, slik som du beskriver.
Master Control er også navnet på serien som omfatter de andre "vanlige" Master modellene.
 
Gary Jemal har et godt ord på seg i Panerai-kretser.
Her er hans side: http://www.watchworldinc.com/info.html

Prisene er relativt høye til gråmarked å være, men han skal ha et stort utvalg i butikken sin.
Såvidt jeg vet selger han "BNIB"/"LNIB".

Han m.fl. holder til i 47. gate vest.
 
Takk!
Vet du om han bare fører Panerai? Ser noen andre merker er listet opp på sidene hans, men ingen bilder eller noe informasjon.

Blir vanvittig spennende å kikke rundt i klokkebutikkene. Er noen klokker jeg bare må få tatt en nærmere kikk på.
Håper å få kikket nærmere på Hublot Big Bang, Girard-Perregaux wwtc Financial, Franck Muller Crazy Hours, nye GMT Master II, Gerald Genta Gefica Safari... mye snadder ;)
Det er én ting å se på bilder, en annen ting er hvordan klokkene fremstår i virkeligheten.
 
Sist jeg så noen bilder fra butikken hans mener jeg man kunne skimte mye annet enn Panerai, men det er en stund siden.

Såvidt jeg har forstått er ikke websidene alltid representative for det han har i butikken.

Det enkleste er nok å ringe ham eller sende en mail.
 
Skriver en liten rapport fra New York.

Har til nå vært innom Wempe i Fifth Ave., Tourneau Time Machine, Kenjo i 57th, og Cellini i Madison Ave.

Utvalget i Tourneau TM er en STOR klokkebutikk, men betjeningen er noe av det dårligste jeg har vært borti noen sinne. Dårlige kunnskaper og arrogant holdning. Wempe hadde et OK utvalg, men i tydelig vekt på mest tradisjonelle klokker. Betjeningen var derimot meget god, og forlot butikken med Wempe årlige katalog/bok og et tips om å besøke Cellini i Madison.

Cellini utmerket seg både på spennende utvalg og meget god service, til tross for at butikkens størrelse.
Testet Hublot Big Bang stål/sort keramisk bezel/gummi, Big Bang Monaco Yacht Club Ltd Ed. i tantalum (fantastisk materiale), Girard-Perregaux wwtc Financial, og Gerald Genta Gefica Safari(!).

Sistnevnte er et monster av en klokke, og et utrolig stilig konsept. Redoksreaksjon er stikkordet, og kassen i bronse vil få en grønn patina som gjør at hver klokke vil få et unikt look.

Mye moro og se, og man skal ikke se bort fra at det blir/ble et kjøp ;)
Fortsettelse følger...
 
Cellini har også en veldig bra forhandler inne på Waldorf Astoria, sjekk den ut!
 
Hvordan går det i new york? Forventer reiseskildring fra turen, noen bilder? (tips til min tur i juni? :) )
Blir det noen klokkekupp?

alt godt
jmh
 
Jepp, nå blir det New York tur på meg i juni også! Dersom det er noen som har vintage/second hand tips som ikke har blitt nevnt her tar jeg gjerne imot dem :) Jeg har litt lyst på en vintage Heuer Autavia. Ellers er det jo en IWC 3717 ett eller annet sted der ute med navnet mitt på ...
 
Hva med toll når dere kommer hjem?

Hvordan forholder dere til tollen hjemme igjen - hvis de spør deg om fortolling og sjekk av tingene dine?
 
Noen som vet hvordan det er med TaxFree Refund på disse klokkebutikkene i NY?
Jeg har tenkt meg en liten tur til NY til sommeren, og har ikke lyst til å betale US moms og Norsk moms.... :D

Noen som har noen formening og hvilke land/byer det er bedre(billigere) å handle klokker i? Leste at gardkarlsen mente malyasia var meget billig. Siden de store klokke merkene prøver å ha samme pris på klokkene sine uavhengig av land, så burde jo US være det billigste stedet akkurat nå; pga forholdet NOK/$.. :roll:
 
"Hvor kjøpe til lavest pris" er et stadig aktuelt tema,- og noe facit svar lar seg vel neppe gi. Om et sted er billig på et bestemt merke / modell, akkuaret den uken,- så kan prisen være ganske ulik på et noe senere tidspunkt.....

Men utifra det det økonomer og reisende klokkekjøpere rapporterer, kan en regne med, generelt sett, at USA er et gunstig sted å handle nå. Noen US AD'er innen et merke, kan gjerne ha flere modeller på lager enn europeiske AD'er. Ofte tilfelle med f.eks Panerai. Tror at USA er et sted jeg vil anbefale. Bruk gjerne tid her hjemme til å finne fram til "din" AD.

I de store byene sør-øst Asia, Singapore, Kuala Lumpur, Hong Kong, Jakarta o.s.v. er det også vanlig med gode priser.

Lykke til og god reise ! :D