Klokkeauksjon på Sotheby's

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldingene. Veldig, veldig morsomt at så mange satt pris på innlegget.
For å markere at det nå bare er timer igjen til auksjonen starter, kjører vi på med et bonusbilde av de tre første objektene som skal under hammeren:
A7C7EFB5-8E63-4DC3-A217-65C9982316A0.jpeg

Det er den relativt rimelige delen av katalogen som skal først ut. Nr. 1 er en Tudor Black Bay fra 2017 som man forventer mellom 2 og 3000 USD for. Deretter følger et ur jeg godt kunne tenkt meg selv, en Jaeger-leCoultre i Master Control-serien fra 2001. Pris 6-9000 USD. Jeg har andre klokkeplaner i år, så Jaegeren får nok gå til noen andre.
EBAD9126-5159-4510-9C94-2E809A8B1397.jpeg

Tredje ut er en 1995-modell fra Franck Muller hvor estimatet er 3-5000 USD. Nok en produsent jeg ikke har hatt noen interesse av å bli nærmere kjent med tidligere, men det er pussig hvordan ting kan endre seg når man opplever urene «på ordentlig». Synes faktisk denne var litt kul sånn rent utseendemessig.

Blir spennende å se det endelige resultatet når det foreligger etter hvert. Skal prøve å fange det opp og legge det ut her.

(Edit: rettet opp noen skrivefeil)

Redigert:
Hmm, jeg sier som regel at jeg er fornøyd med økonomien og har egentlig ikke noe ønske om å være rik, men å lese denne posten gjør at man nesten vurderer å skifte mening....!

Vel, uansett hyggelig at det mange får mye å glede seg over etter å ha handlet en eller flere av disse godbitene.

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Wow takker for fantastisk fint innlegg !
Min lille erfaring av klokke auksjoner er att det er lett å bli revet med i hypen og att buyers premium og moms kan svi mer enn man regner med

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica