Klokke til verneplikt

Medlem
8. mars 2010
Innlegg
3.475
Sted
Over fjorden
Broder'n er i forsvaret og ønsker seg en klokke han kan bruke i feltet.

Budsjettet er lavest mulig, erstatningen om det blir ødelagt er begrenset til 200,- :p


Stikkord er:
Quartz
Analog tidsvisning
stoppeklokke, gjerne i et digitalt dispaly, men ikke et must
Ikke bygge alt for mye ut på håndleddet


Jeg tenker g-shock selv, men vet svært lite om hva som finnes. Noen tips?
 
Satt ned prisen for erstatning i Forsvaret? Var da inntil nylig slik at de erstattet opp til kr 500,- Samme det egentlig, gå for en G-Shock så slipper han å tenke på erstatningen! Har flere kamerater som jobber i Telemarksbataljonen og de bruker klokker fra nevnte serie flere av dem. Gode bruks klokker som ikke koster allverden:) Å kjøpe fra creationwatches.com er et godt tips!
 
Satt ned prisen for erstatning i Forsvaret? Var da inntil nylig slik at de erstattet opp til kr 500,- Samme det egentlig, gå for en G-Shock så slipper han å tenke på erstatningen! Har flere kamerater som jobber i Telemarksbataljonen og de bruker klokker fra nevnte serie flere av dem. Gode bruks klokker som ikke koster allverden:) Å kjøpe fra creationwatches.com er et godt tips!

da er det sikkert 500,- :p 200,- var sikkert greien når jeg var inne :p
 
Avataren min sier det meste :cool:

Hadde selv en Citizen under førstegangstjenesten. Syk lume, tåler det aller meste og tar seg bra på gummi og nato.
 
Foreslo selv "terroristklokken". Men analog visning var å foretrekke, videre skulle vist brukes til andre ting enn å bare vise tid.
Seiko 5 er vel uret jeg hadde brukt selv, men igjen så hadde stoppeklokke vært kjekt å ha vist.

Skal sjekke ut citizen så får jeg vel sende han noen alternativ.
 
Sorry, skjønner ikke helt problemstillingen... :confused:

Han bør vel kunne bruke den klokken han måtte p.t. besitte. Såfremt klokken går sånn noenlunde riktig, kan hvilken som helst modell / type kunne brukes. IMHO

Etter selv å ha vært operativ infanterist i vel 15 år, så er mine erfaringer at remmen er faktisk viktigst! Helst en gjennomgående rem slik at om en av barettene ryker, så beholder du likevel uret.
Likeså er et deksel eller en klaff over selve klokken viktig. Kraftig / god lume er tidligere blitt nevnt,- og kan være vel og bra, men vil også raskt kunne røpe ens posisjon.

Eksempler på "militære remmer" kan være : http://www.cadetdirect.com/order1.php?pg=643

og http://www.tout-lemonde.com/?page=s...12&CLSN_1892=130645467218925699fa8b7372599bf0

Det finnes mange leverandører av den slags remmer som kan brukes enten han har en Casio, Rolex, Seiko, Omega eller whatever...

Lykke til!
 
Remmen blir gjennomgående type nato eller slik som du sendte link til der. Takk for tips!


Problemet er kun det at han nettopp knuste den forrige klokken han fikk av meg i felt. Nå har han kun den dyreste klokken sin igjen, og han vil ikke ødelegge pulsklokken sin også... Og dette er min bror.. Herregud... ;)
 
Jeg brukte en Seiko SKX009 og Black monster da jeg var i forsvaret. Nå skal de sies at jeg var på fartøy og ikke så mye i skogen. Det skal dog sies at det svarte monsteret overlevde 2 uker i felt..
 
Jeg kjøpte min første Casio for litt siden. Denne er jo litt "tactical" :) Tror ikke den kommer til å bli så veldig mye brukt, men artig å teste. Ser for meg at en slik er ideell i forsvaret.

f34d2137.jpg
 
Mener du ... feltdagen?

(knis)

Ikke helt. Var noen av offiserene ombord som hadde vært i hæren før marinen, så det ble noen flere feltdøgn enn "feltuken" på rekrutten. Men det skal sies at jeg var mest på sjøen :)