Klokke til stisykling og tennis etc.?

Balongum

Støttemedlem
Medlem
20. nov. 2012
Innlegg
354
Sted
Arendal
Hei.

Er det noen som har tips til en "premium" klokke man kan bruke til f.eks. tennis og stisykling (evt. golf, hamring og drilling?) med god samvittighet?
Jeg ønsker ikke en "pulsklokke", ei heller en som kan gjøre jobben bare fordi den er billig....
Jeg ser at Norqain reklamerer med en støtdempende funksjon i Wild One-modellene. Og mulig at Breitling Endurance eller Aerospace EVO med quartz-urverk kan funke? RM er nok ikke aktuelt....

Noen tips?
 
Breitling Endurance i gult eller oransje.

Du vil jo ikke ha pulsklokke, men hadde seriøst vurdert noe gøy fra Garmin, det er jo flere funksjoner enn en kan komme på å bruke, som er kjekt å ha når en er ute å trener :)
 
Ifølge Omega er den tett nok til å svømmes med. Bør være godt nok for de fleste av oss.

De er faktisk testet i vann. Det var jeg ikke klar over.


2C45E8A6-4EF4-4677-ACF3-8F14126077A3.png
 
Ja, og med oppvarming og dråpetest og hele pakka.
Dykkerklokkene er også testet med +25%, for å ha en ekstra sikkerhetsmargin.

Men som med alle merker...
Det hjelper så lite med 1000m WR om pakningene er 35 år gamle.

I følge Fratello er også Speedmaster testet med +25% :) Jeg har dusjet og badet med alle mine Speedmastere uten at det noen gang har blitt et problem. Så til trådstarter @Balongum; svaret på spørsmålet ditt er Speedmaster ;)

704E97FB-B454-4A1E-B2BB-AE1DF6F7F1FF.png
 
De fleste bruksklokker tåler både støt og vann, et realt tryn derimot kan ta knekken på det meste
 
  • Liker
Reaksjoner: Balongum
Sykla sti med en Seiko en gang. Ikke å anbefale, da krona gravde seg ganske dypt ned i hånda. Ja, noe lett i titan eller kompositt kan sikkert funke, men jeg holder meg til Casio ved stisykling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Balongum
Sykla sti med en Seiko en gang. Ikke å anbefale, da krona gravde seg ganske dypt ned i hånda. Ja, noe lett i titan eller kompositt kan sikkert funke, men jeg holder meg til Casio ved stisykling.

Jeg fikk samme problemet da jeg hadde DS PH200M! Solar Tunaen som jeg har hatt fra dag én har selvfølgelig ikke det problemet og har vært min faste sykkelklokke. På en natorem kan den sikres ganske høyt over håndleddet:

K6Mwmm1.jpg



... Og selv om den skulle skli ned, graver den seg ikke inn siden krona er ved kl. 4. Urkassen graver før krona gjør...!
oZnw58d.jpg



Kjøpte G-Shock, men den ble brukt 0 ganger utenfor huset, så den ble heller gitt til en Casiosamlende kamerat.

@TS, jeg skal kjøpe Grand Seiko SBGN027 selv med ca. samme problemstilling :)
 
Etter en ukes telttur på Hardangervidda i sommer med vandrestaver uten demping og Tudor BB58 på håndleddet så er jeg imponert over hvor motstandsdyktig urverket er mot ytre støt. Ingen endring i hverken nøyaktighet eller gangreserve etter turen.
 
Redigert:
Jeg sykler som oftest med GPS-klokke (Suunto), men en gang i blant har jeg brukt vanlige klokker også (Exp1, div Seiko og Nomos). Etter en krasj i høst der jeg skrapte opp håndleddet slik at reim og reimfestet på Suuntoen røk kommer jeg nok ikke til å bruke dyrere klokker til sykling lengre.
 
Jeg fikk samme problemet da jeg hadde DS PH200M! Solar Tunaen som jeg har hatt fra dag én har selvfølgelig ikke det problemet og har vært min faste sykkelklokke. På en natorem kan den sikres ganske høyt over håndleddet:

K6Mwmm1.jpg



... Og selv om den skulle skli ned, graver den seg ikke inn siden krona er ved kl. 4. Urkassen graver før krona gjør...!
oZnw58d.jpg



Kjøpte G-Shock, men den ble brukt 0 ganger utenfor huset, så den ble heller gitt til en Casiosamlende kamerat.

@TS, jeg skal kjøpe Grand Seiko SBGN027 selv med ca. samme problemstilling :)
+1 på Seiko Solar Tuna till både cykel och tennis, är vad jag också använder och det funkar fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick