Klokke til max 15 000

Mitt forslag, ikke tenk altfor mye på merke med en gang. Finn ut hva du vil ha med tanke på utseende, komplikasjoner, materialer. Vurder nytt vs brukt. Orienter deg om hva som finnes der ute, så vil merket bli en konsekvens av det. Enjoy the thrill of the hunt. Sannsynligheten for at du ender med noe du liker tror jeg er større enn hvis du bestemmer deg for et merke, og derigjennom begrenser deg til hva de kan tilby innenfor budsjettrammen din.

Dagens tråden her inne er et godt utgangspunkt for å se hva som finnes der ute (den vil selvsagt også få deg til å innse at budsjettet ditt er for lite, og at en klokke ikke er tilstrekkelig...)

Det er nå ihvertfall mitt syn.
 
En klokke for 15 000,- så tror jeg kanskje jeg hadde vurdert en brukt Omega SeaMaster.
 
Jeg hadde beveget meg inn på bruktmarkedet og prøvd å finne en Seamaster. Har også sansen for flere av modellene til Sinn. Evt spare litt til og få råd til en PO eller brukt Speedy.
 
Er nok litt redd for å kjøpe brukt på finn. redd det skal være fake e.l.. Dykke klokke er ikke så stor interesse. Blir vel mer det man kaller sport/dress. Er 25 år så må kunne passe alderen min.
 
Hei!

Personlig synes jeg den Sinn'en ikke er så dum. Men så er jeg ikke så nøytral, i og med at jeg har Sinn fra før. Kanskje bedre annenhåndsverdi på brukt Omega, men mitt generelle inntrykk på salgssidene er at Sinn stort sett blir solgt, men kanskje med noe større tap.
 
Den du linker til er en kronograf med quartz urverk (drevet av energi fra et batteri), og det er noe jeg ikke ville kjøpt i den prisklassen, da det er for mye penger å bruke i forhold til hva du får av urverk etter min mening, garantert mange andre her inne som er enig i det;) Men det viktigste er jo hva du liker og foretrekker:)

Du nevner ikke noe spesifikt i forhold til urverk etc, men regner med du vil ha noe litt sporty etter tag`en i linken? Tenker du batteri drevet eller mekanisk selvtrekkende? Nytt eller brukt? Du har nok mer å velge på vis du inkluderer en brukt klokke visa en ny i forhold til "kjente" merker.

Nytt finnes det en del fint fra bla Tag Heuer, Longines, Alpina, Fredrique Constant, Raymond Weil, Baume&Mercier, Oris, Sinn, Maurice Lacroix etc
 
Redigert:
Mekanisk hadde jo vært tøft men er ikke nødvendig. Kan gå for brukt men nytt er å foretrekke
 
Kan sikkert øke prisen men tenkte at jeg kunne få en bra klokke til 15000 da.

Man kan få mye bra til 15000! Personlig mener jeg at du får potensielt mer for pengene ved å kjøpe brukt, men ser også at dette kan være litt klump i magen (spesielt første gang). Har du sjekket markedet her på TS? Den Tag'en du linker til er absolutt sporty og det viktigste er at du finner noe som DU liker!
 
Mekanisk hadde jo vært tøft men er ikke nødvendig. Kan gå for brukt men nytt er å foretrekke

Da hadde jeg tatt en titt på bla de merkene jeg skrev, ta deg en tur til ulike forhandlere, se, prøv og kos deg:) Ofte er det en annen følelse å se klokkene på din egen arm. Så godt som alle merkene jeg nevnte er godt representert i for eksempel Oslo.
 
Takk for respons. Er virkelig ikke lett det her... Oris klokkene har ikke helt falt i smak:/
 
Hei.

Her mener jeg en Omega seamaster/Planet Ocean kommer til og gjøre susen. Ekstremt vanskelig og ikke like disse. Samt går du lei,er dette gangbar mynt her innen til 'samme' pris om du velger en brukt en.

Anbefaler og vise litt tålmodighet for og handle trygt og sikkert her inne hos vår familie :)
Ønsker deg masse lykke til med jakten etter din grail.

God helg.
 
Redigert:
Okay. Skal se på siden her om jeg finner noe brukt jeg liker før jeg bestemmer meg helt