Klokke til jul

Medlem
19. jan. 2013
Sted
Rælingen
Samboeren min sa under middagen i dag at hun ville ha ny klokke. Jeg lyste selvfølgelig opp som et.... juletre, men gleden ble snudd til skuffelse da hun rask plusset på at hun 'ikke ville ha noe dyrt, men noe til 300 kroner, eller noe sånt.

Det er ikke aktuelt å ødelegge synet på å se på juggel i gullsmedbutikkene for å oppfylle dette ønsket, men jeg skal respektere hennes ønske om fornuftig pris. Er det mulig å få noe ålreit til under 3k til en dame? Hun kler seg casual og har diskré smak. Seiko, elller noe annet fra Østen?

Hadde satt pris på tips om pene ur i dette prissegmentet.

Tissot har noen fine klassiske dameklokker med automatikk og 100m vanntett til i underkant av 3'. Innsyn på verket til og med.

Må den være ny? Du finner mye fine vintage herreklokker som passer flott til kvinnearmledd, og styrer du unna de mest kjente merkene finner du mye fint uten å betale all verden.

Certina First Lady

Tissot T-wave

Certinaen er på hvit gummi. Noen liker det, og andre ikke.

Tissoten er på lenke.

Begge koster godt under 3K - på Urverket.no, men min erfaring er at disse kan du få en god pris på hos AD også. Husk at det er verdt noen ekstra kroner å handle hos AD. Reklamasjon, bygge good-will for eventuelle sener kjøp osv.

Takker for gode innspill!

Jeg landet på kulen denne gangen, og tok det forsiktig, så det er penger igjen på budsjettet til annet hun måtte ønske seg (den ønskelisten kommer, vær trygg).

Det ble denne. Hyggelig pris, og en passe blanding av søt, tøff og stilig.

Nå gleder jeg meg bare til å se hvor lang tid det tar før jeg får høre hvor kjipt det er å måtte trekke opp klokken, og hvor mye bedre det hadde vært å kjøpe et batteriur som "vanlige folk".

FDB07007D0_MED.jpg