Klokke til ca. 10-15lapper?

Sinn er sikkert ikke noe dårlig alternativ, men om din mann er rimelig fersk i klokkeverdenen tror jeg han kommer til å sette mer pris på en Omega. Rett og slett fordi Omega er et kjent navn og det forbindes med kvalitet.

Veldig enig. Personlig har jeg aldri hatt så veldig sansen for Sinn, mens jeg har inntrykk av at Omega likes av de aller fleste.

Hva med denne?
Omega Speedmaster Automatic - FINN Torget
(ikke min og jeg kjenner ikke til den utover annonsen)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det er jo en såkalt Speedmaster Reduced. Den er 3mm mindre enn Speedy Pro, har automatisk urverk kontra opptrekk og har ikke samme måne-DNA som Speedy Pro i mine øyne ;) Den er forsåvidt helt fair priset tror jeg.

Her på forumet får du som regel tips om Rolex eller Omega.
Ikke at det er noe galt med det, tvert imot. Men, rådene ligger stort sett over budsjett hver gang det forviller seg en stakkar med 10-15k inn her.;)

Gode sporty alternativer er:
Breitling Superocean
Longines Legend Diver
Oris Diver

Litt mer "dressy" alternativer:
Maurice Lacroix
Baume & Mercier

Det beste alternativet:
Spar opp til en Sub og gjør ham lykkelig for livet...;)

Slenger meg på UJUs forslag om Longines Legend Diver, med forbehold om at den krever litt store håndledd. Siden så mange har foreslått Sinn syns jeg også du skal ta en titt på Doxa. Innenfor prisklassen, og veldig kule klokker.

Støttes.
Om han på et eller annet tidspunkt ønsker å selge for å finansiere sin Rolex Submariner ;) så får han igjen pengene for denne på dagen. Den øker i verdi - iallefall i pris.

Sinn er sikkert ikke noe dårlig alternativ, men om din mann er rimelig fersk i klokkeverdenen tror jeg han kommer til å sette mer pris på en Omega. Rett og slett fordi Omega er et kjent navn og det forbindes med kvalitet.

Støtter speedmaster!

Har hatt Sinn og det er en fantastisk klokke, men som eneste klokke ville jeg ha foretrukket Omega, enten seamaster eller speedmaster.

Omega Speedmaster eller Seamaster er mine klare favoritter i prsklassen 15K.

Ikke spar til Submariner - de er oppskryttog til dels overprisede :p
(flamesuit on!)

Ellers ville jeg tatt en kikk på Seikos SARB-serie! Mye lekkert. Tør jeg slå et slag for SARB021, som inkl mva kommer på under 5K? :D

b4f8051a.jpg

aaf7b2e2.jpg

5d6d9a3b.jpg

Lykke til :cool:

Han fyller 30 år, har tynne håndledd, liker Rolex, og skal få en klokke til maks 15k. Dette høres jo ut som en vintage Rolex Datejust fra hans fødselsår hadde vært midt i blinken! :D Ikke noe problem å få en fin DJ i din price range. Hvis det ikke skulle være for dressy hadde jeg gått for sort skive, og muligens oysterlenke fremfor jubilee.

Se her

Eh....Husk bare en ting !!! verdens mest undervurderte komplikasjon er ?......Jo nå så enkelt som dato.Ergo er Speedmaster kanskje feil:(

Mvh
Timebandit;)

Omega Seamaster. Den blå klassiske. Med eller uten coaxial verk. Jeg har en ute på finn, men hadde tenkt meg litt mer. James Bond edition. Jeg skal sove på om jeg kan gå litt ned i pris. Evt en fin breitling kunne kanskje vært noe? Ikke Tag Heuer. Det er litt for "billigpreg" på en måte..

Tusen takk for alle forslag, for en service!!
Min smak sier egentlig en ROO (usikker på navnet) som jeg fant, men den var nok altfor dyr!
Jeg har vurdert alle forslag og tror jeg ender opp med en Omega Speedmaster! Tror den passer hans smak best, Rolex Sub. hadde nok vært midt i blinken, men det passer dessverre ikke min lommebok:(
Igjen: takk for flott hjelp!! :D

-TS