klokke til 5000

Medlem
15. nov. 2013
Innlegg
13
Heisann. Skal kjøpe klokke til max 5000; og lurte på om noen har noen anbefallinger. Har igrunn tenkt litt på en CX Swiss Army Airforce eller en Tissot V8.. da disse ser ut til å tåle en trøkk og ser bra ut.....som sagt noen erfaringer anbefallinger mottas med takk.
Mvh 95Aero
 
rolex-1680-red-submariner.jpg


Du havner der til slutt uansett, så det er bare til å hoppe i det med en gang!

fra spøk til "revolver", bruk søke funksjonen. Det er latterlig mange slike tråder med gode tips etterhvert :)

Lykke til!
 
Takk for rask respons. Ja du har rett...det er der jeg havner til slutt :) En ganske nyfunnet interesse dette med klokker, har bare noen skikkelig kjedelige og økonomi klokker...en Gant jeg fikk av kona og en Quicksilver som min far gav meg. Så tenkte nå og kjøpe ei klokke i en fornuftig prisklasse, for å prøve hobbyen først. Takk for tipset...skal søke litt her på forumet.
 
Det finnes masse årleite automatiske klokker til rundt 5-lapper. Som nevnt så bruk søkefunksjonen,

men merker som Tissot, Certina, Longines, Christopher Ward, Steinhart, Seiko og mange fler har mye flott i prisklassen din. Gjennomgående for disse er at de bruker stort sett samme urverk ETA-2824/Selitta-SW200 så eneste store forskjellen er designet.

Et annet tips er å titte litt på kjøp/salg delen her på forumet. Finner mye bra for 5000 og under. Sparer fort et par lapper ved å kjøpe en klokke som koster 5000 ny, brukt.
 
Kanskje verdt å nevne Hamilton her også? Visstnok "mye for pengene", og absolutt på ønskelista hos meg på veien mot noe latterlig dyrt det er vanskelig å forklare på hjemmebane... :D
 
Kanskje verdt å nevne Hamilton her også? Visstnok "mye for pengene", og absolutt på ønskelista hos meg på veien mot noe latterlig dyrt det er vanskelig å forklare på hjemmebane... :D

Hamilton, ja såklart. Ikke min personlige favoritt, derfor jeg ikke tenkte på de ;) Khaki kronografen er pen dog.
 
Takk for gode råd....må ta en kikk på kjøp/salg....som du sier så kan det bli vanskelig å forklare kona fornuften i det etterhvert, men skjønner at dette kan og vil bli en dyr fornøyelse på sikt :D
 
Mekanisk er et must for en entusiast!
Tissot er jeg svak for, men også amerikanske Chase Durer liker jeg i den prisklassen. Modellen Cloud Chaser er et flashy alternativ.

:cool:
 
her

dekorert verk av kaliber designet så sent som 2010. Citizen er en av de største på omsetning. De lager for det meste billigklokker, men av og til dundrer de på med litt dyrere ur bare for å vise at de kan. Her har du et solid verk og masse fin finishing på både lenke og kasse. mye ur for pengene.

Eller en Helson. Det er også et godt råd
 
Mange gode råd...skjønner at dette IKKE blir lett. Var igrunn riktig så mye fint, og med god kvalitet til den prisen. Så det jeg må spørre meg selv om er hva slags klokke man skal ha....hadde egentlig besgemt meg for noe røft/tøft med stor slitestyrke, slik som den Cx Swiss military Airforce 1...noen som har erfaringer med det merket? Men ble igrunn litt betatt av den Seiko Alpinist med grønn skive (Fargen minner litt om Alpina sin grønnfarge)....mycket vanskelig!
 
Er jo 2 veldig forskjellige klokker alpinisten og cx. Cx er Quartz og chrono.

Vet ikke så mye om cx, men du får sikkert mange tøffe chrono klokker med Quartz og chrono fra mer kjente/anerkjente merker til rundt budsjettet. Både sveitsiske og japanske.

Steinhart har en tøff automatisk chrono i bronse med grønn skive rett over budsjett.
 
her

dekorert verk av kaliber designet så sent som 2010. Citizen er en av de største på omsetning. De lager for det meste billigklokker, men av og til dundrer de på med litt dyrere ur bare for å vise at de kan. Her har du et solid verk og masse fin finishing på både lenke og kasse. mye ur for pengene.

Eller en Helson. Det er også et godt råd

Hvor vil du anbefale å kjøpe denne lekre saken ErikR?
 
Gratulerer med to fine valg!
Nå har du litt for en hver anledning !
Det er bare å glede seg. Med en Automatic og en Quartz får du prøver mange ulike typer. Slå deg løs og hygg deg med to fine klokker!

:cool:
 
Tissot PRS 200 Chronograph T067.417.26.051.00 Hamilton Khaki Field Automatic H70515137 Mens Watch Etter mange gode råd og MYE surfing på nett så kom jeg fram til følgende; bortimot umulig å velge bare 1 klokke!! Så jeg kjøper 2! En tøff og sporty chrongraph fra Tissot og en stilfull Hamilton automat...prøvde å legge med linkene i toppen av dette innlegget. Bare hyggelig med konstruktiv krittikk rettet mot valget av disse klokkene :)

To smarte første-valg! Og velkommen til sonen! Hvis du henger litt her, kvitter du deg nok ganske fort med den quartz-en... ;)

Hamilton FTW! :cool: