Klokke stoppet etter service

Medlem
22. jan. 2014
Innlegg
512
Sted
København
Hei godtfolk!

I det siste registrerte jeg at min IWC Portuguese Yacht-Club begynte å tape seg ganske mye i døgnet, mellom 10 og 20 sekunder, og siden den var 2 år siden forrige service, tenkte jeg at jeg godt kunne fått utført den første servicen. Det ble gjort på 8 dager av forhandleren, hvor de blandt annet byttet pakninger. Da jeg i min tid leverte uret inn til Alf Lie sa de at de måtte sende det til servicesenter i Amsterdam (eller noe i den duren), men jeg nekter å tro at dette har skjedd denne gangen, i og med at klokken kun var på service i 8 dager.

Nå kommer jeg til poenget, klokken har siden jeg hentet den, gjevnt tapt seg ca 6 sekunder i døgnet, frem til den nå har stoppet(!). Den har enten sittet i winder eller på armen, og har også selvsagt forsøkt å trekke den opp, uten at noe vil skje. Hvor hard kan jeg være på kravene når jeg returnerer til urmakeren på lørdag? Noen som kan diagnostisere uret ut ifra denne beskrivelsen..?

Vil også slenge på min opplevelse da jeg hentet klokken (til info er dette Hvelplund i København), butikken var rimelig full, men ble betjent av en asiatisk dame som helt klart var der for å se pen ut, samt konversere med asiastiske kunder, ikke betjene kunder med over gjennomsnittlig interesse. Jeg fikk beskjed av damen om at jeg måtte trekke opp klokken dersom jeg hadde latt den ligge et par dager. No shit, Sherlock, har jo eid klokken i flere år, og har funnet ut av hvordan en automatisk klokke fungerer. Videre så hun uforstående på meg når jeg sa jeg hadde klokken i en watchwinder når den ikke blir brukt..... #irritert!

SOS!

(Men ha en ellers fin dag! :) )
 
Redigert:
Kan ikke svare for Danmark, men i Norge er det generelt et års garanti på servicearbeid. Skulle nesten tro at det er noe tilsvarende i Danmark? Du burde ha fått beskjed om det da du hentet klokken. Se om det står noe på kvitteringen. Tror du har gode odds for at de må ta inn klokken på garanti til ny reparasjon.
 
Kan ikke svare for Danmark, men i Norge er det generelt et års garanti på servicearbeid. Skulle nesten tro at det er noe tilsvarende i Danmark? Du burde ha fått beskjed om det da du hentet klokken. Se om det står noe på kvitteringen. Tror du har gode odds for at de må ta inn klokken på garanti til ny reparasjon.

Takk for svar, på kvitteringen står det ingenting, men er enig i at det logiske er at deres service bør være underlagt noen slags form for garanti.