Klokke som investering

Takk for alle innspill :)
Ja, det er sikkert enklere metoder å tjene penger på.
Men har allerede investert i gull og indexfond etc. Så prøver derfor klokker og kunst nå.

- Er det spesielle merker og modeller som har begrenset opplag av klokker? Slik det er med kunst?
- Hvordan er det å kjøpe i utlandet vs i Norge prismessig? Merkeklær er ofte billigere i det landet det er produsert. Er det slik med klokker? Argentinas valuta stupte 40% igår, så da ble klokkene 40% billigere der også.
- Noen som har prøvd å kjøpe klokker på hittegods-auksjoner?
- Hvilke butikker og nettsider foretrekker dere å kjøpe fra?
Jeg ville kjøpt argentinske merkeklær på hittegodsauksjon i utlandet gjennom AD og fått momsrefusjon.
 
Kjenner at jeg blir litt lei meg når jeg ser hvordan mange her inne svarer trådstarter.

Entusiast eller ei, så ville tilnærmet 100% av medlemmene her inne ha kjøpt en 126710blro dersom de fikk muligheten. Og ingen hadde grått en eneste tåre når de fikk solgt den igjen med over 100% fortjeneste dagen etterpå.

Alle gleder seg over at klokkene deres stiger i verdi over tid.

Til trådstarter: Under 50k ville jeg ha satset på Tudor Black Bay Chrono, med B01-verket til Breitling. Denne er lett tilgjengelig hos forhandler, og dersom Tudor senere kommer med eget inhouse, vil klokkene med B01 kunne bli mer ettertraktet. Kjøp den med lenke, og ikke lærreim.

Alternativt kan du sikre deg en brukt Rolex OP til litt over 40k. Den vil nok stige i verdi over tid, men ikke like raskt som enkelte andre modeller.

Det finnes ingen fasit på dette. Det er kun spådommer og forhåpninger.
Jeg tror ikke jeg ville lagt eggene mine hos Tudor med Breitling-verk.

Jeg hadde heller spart opp til den klokken jeg likte best og kjøpt den og ikke sett meg tilbake :)
 
  • Liker
Reaksjoner: cmarcussen
Det er et ganske dårlig råd. Jeg tror ikke du aner hvor mye kompetanse som kreves for å få fatt på et ordentlig eksemplar. Men hvis det gjelder batteridrevet Heuer fra 1979-1995, så kjenner jeg faktisk til en som kan hjelpe - han er faktisk nest best i landet på akkurat dette.

Få faktaene dine rett din klovn! han er 2/3 !!! Hyggelig å kunne lære deg litt