54 mm eller 45 mm?Jeg ser etter en klokke til min mann. Han er høy og kraftig og foretrekker store klokket. Jeg er derfor ute etter en klokke med minst 54 mm i diameter.
Klokka skal ha lenke, passe til skjorte og ikke være så dyr.
noen som vil hjelpe meg?![]()
Tusen takk! Genialt!Du kan kanskje få noe inspirasjon fra denne tråden:
![]()
Big Boy Watch Club – en tråd om STORE klokker
Jeg syns STORE klokker er gøy, og tror ikke jeg er helt alene om det. Derfor er det på høy tid å opprette en egen tråd for presentasjon og diskusjon om klokker man eier, jakter på eller bare er sjarmert av – med det ufravikelige kravet om at diameteren er større enn 45 mm. Let's go! ;) PS...www.tidssonen.no
Jeg tror jeg skal se etter en klokke som er 46-48 mm. Jeg er nesten usikker på om 54mm kan stemme… 48 mm må være stor nok!I utgangspunktet er utvalget av klokker i den størrelsen rimelig begrenset, og budsjettet tatt i betraktning er jeg usikker på om du finner noe med lenke som varmt anbefales her inne.
Jeg antar at quartz fint, eller ønsker du mekanisk urverk? Vil tro at du ønsker å kjøpe noe nytt? Om ikke kan finn.no være et alternativ, eventuelt gå inn på f.eks. ditur.no og filtrer treffene på diameter.
Dersom du ønsker en pen og klassisk klokke så synes jeg du bør vurdere noe i størrelsen 43-46 mm, selv om den ser aldri så liten ut.
Wow!! Kul!Jeg bruker ofte en 53mm militær dykkerklokke fra Russland.
Passelig stor med 43mm tallskive.
Originalen er 60mm men 53mm er bra nok i massevis, spesielt siden hornene er ganske lange og fremmer klokken enda mer i diameter.
Brukes vanligvis ikke på lenke.
Disse har automatikk urverk. Solid beist.
De med kronen på venstre side er mer komfortabelt og stål utgave er billigst.
Selgeren på Poljot24 er J. Kampmann, han er en top fyr og har blant de beste prisene man finner på markedet.
Disse lages også i 48mm (nisse utgave)
![]()
0193L Agat Diverwatch 53mm
Movement: Vostok manual winding 2415 Automatic Case: massive stainless steel Dial: matt black Diameter: 53 mm Height: 16 mmwww.poljot24.de
En annen rimelig priset selger i Tyskland.
![]()
Taucheruhren von Agat aus Zlatoust - Poljot Watch · Russian Watches -
Militär Taucheruhren aus der Sowjetzeit. Heute noch in Produktion.poljotuhren.de
Vis vedlegg 335023![]()
Zlatoust Watch factory | Official Online Store
Zlatoust watch factory. Traditions of diving watches, born during a war.zlatoustwatch.com
Titan utgave på venstre og stål på høyre(11 år gammel).
Litt forskjell på viserene og bedre lume nå.
Vis vedlegg 335024
Titan kasse under.
Vis vedlegg 335027
68mm fra horn til horn.
Vis vedlegg 335029
Citizen har også en 46mm som er på lenke.
For de som lurer hvor den design kommer ifra.
WW2 Longines.
Vis vedlegg 335030
60mm modern utgave fra Agat.
Vis vedlegg 335031
Originalen.
![]()
0191 Agat Diverwatch 60mm CCCP
Movement: Original Zlatoust Pocketwatch caliber manual winding Nr. 8620 Type 1 Case: massive stainless steel Dial: matt black Diameter: 60 mm Height: 17 mmwww.poljot24.de