Klokke-kjøp 2010

PAM 210, Rolex Deepsea og Breitling Avenger Skyland inn for min del så langt.

Og det gjenstår kun ett ur på handlelisten min i år;) (men det er alt for lenge igjen av året til å være så bastant...)

Vel, det er greit å gjøre opp status nå. Har ingen planer om noen flere innkjøp før nyttårsrakettene..

PAMen og Breitlingen ble solgt igjen. Inn kom en helgull sub, en red sub, en Glasshütte Sport GMT og en IWC Galapagos. I tillegg ble en 116610 videresolgt etter et lite overveid kjøp,,,
 
grattis med tidenes kuleste klokke. Post noen bilder :)

Takk for det. Jeg er veldig fornøyd med klokken. Her er et bilde jeg tok, delvis uskarpt, men, men...

...og ja, uret er kjøpt hos Tidemann.

GlashttePanoInverse-1.jpg
 
Jeg hadde bare løse tanker om dette tidligere i år.
Ingenting ble oppfylt. Men jeg er veldig fornøyd uansett:

Longines Legend Diver
Longines Flagship
Helson Shark Diver
Doxa Sharkhunter 1000
Super Compressor
:cool::cool::cool:
 
En limited edition Breitling Navitimer med B01 verket kom ut tidligere i år, men da var klokkekontoen tom.:( Venter fremdeles på en serieprodusert versjon.;)

Noen Sub ble det heller ikke. Men, året er ikke omme.:p

Litt annet snacks ble det jo takket være dårlig impulskontroll.
 
Ble en Rolex 16700 på meg i år og en tag + en seiko monster
hvis alt går etter planen blir det muligens også muligens en Breitling før årsskiftet
 
Ingen planer for 2010

Jammen ble det ikke;
Zenith Prime El Primero
Rolex DJ TT
Eterna 1948 Moonphase
Tudor Chronograph "Daytona"
Tudor 7021 Snowflake

.. og hvis nissen er snill mot en snill "gutt" blir det kanskje en Explorer II til jul ;)
 
Tja.
For øyeblikket tar jeg meg selvi å surfe mye på Explorer I og II (damn you JoLu!), Sub 5513 (var klar for den KarlFr hadde til salgs rett før jul, men den ble solgt før midlene var på konto) og Sub 14060.

I tillegg ble jeg litt forelsket i Speedy etter at jeg ga bort (doh!) en reduced til the old man. Må bli en Pro.

Ja, og etter at jeg tapte en eBay-auksjon for en Universal Geneve Compax Cronograph fra slutten av '90 for noen uker siden klarer jeg ikke la være å tenke på en slik. Noen som vet hvor den Dag Braanaas hadde til salgs for en stund siden endte opp?

Fader. Dette blir dyrt.

Anders: tror det blir vanskelig å selge noe - alle urene i samlingen din er jo "must haves"!

Noen kom inn i år:
Omega Speedmaster Pro
Breitling Navitimer Montbrilliant
Rolex Sub 14060M
Rolex Sub 16800
Rolex Explorer I 14270
Rolex Explorer II "Polar" 16570
Rolex Sub "red" 1680

Samtidig gikk noen ut;
Omega Speedmaster Pro
Breitling Navitimer Montbrilliant
Rolex Sub 14060M
Rolex Explorer I 14270
Omega Constellation

Alt i alt et godt klokkeår, og det kommer nok ikke noen nye til før dette året er omme.

For 2011 håper jeg på følgende:
Rolex 1675 pepsi
Rolex 5513 (eller helst 5512 pcg)
Rolex 1803 DD
Rolex 16660 "matt"
Rolex 5508

Problemet er bare at dette koster cash, så vi får se hva som kanaliseres til klokker. Spennende blir det i alle fall!
 
Er det ikke noen som planlegger et siste klokkekjøp før vi bikker inn i 2011? :p
 
Dersom jeg faller for noe av det nye som Rolex lanserer i Basel er det vel en fare for at det blir noe spitter nytt :D Ellers mangler samlingen min både en hvit Explorer II og en Sea-Dweller. Venter dessverre en del andre utgifter i år, så egentlig burde jeg nøye meg med en G-shock eller Seiko. Eller, Gud forby, selge noe :?

Ikke noe av det som ble lansert i Basel fristet nok, men en hvit Explorer II fant veien inn i samlingen. Ellers ble det en Super Compressor i form av svensk hjemmebygg, Seamaster SM300, Seiko Quartz, Rolex GMT-MASTER 16758 og en Tag Heuer Monaco. Ellers byttet jeg skive på Daytonaen, det var som å få et nytt ur det også :)

Klokkebilder413.jpg


super_compressor.jpg


Klokkebilder555.jpg


Klokkebilder421.jpg


Klokkebilder538.jpg


Monaco.jpg


IMG_20101028_122523.jpg


Og så må jeg ikke glemme det nyyydelige JLC reisevekkeruret jeg fikk av min kjære til bursdagen :D

Klokkebilder485.jpg
 
Jeg har valgt en litt annen stil enn andre her inne. Jeg har tatt sikte på å kjøpe billige (jada jada, alt er relativt), men fornuftige klokker.

Og ettersom at min interesse for klokker startet tidligere i år så er alle mine innkjøp gjort det siste halvåret.

Seiko SKX007
Seiko SNX123
Orient 'Blue' Mako

Så spørs det om jeg tør å kjøpe flere til neste år. Min bedre halvdel har allerede erklært det som sløsing. :p

Men, jeg ønsker meg Archimede Arcadia samt. en Seiko SNKE01K1 og en SNK623.
 
I 2010 ble det handlet inn 5 Orienter (2 solgt), 2 Hamilton Jazzmasters og 1 Rolex Sub NoDate.

For 2011 ønsker jeg meg veldig en GMT Master II eller en hvit Explorer II
 
Jeg har til nå i år brukt ca. 50% av alle mine inntekter reste av året(med forbehold om at jeg ikke vinneri lotto.) Så for min del er jeg fornøyd. Tror jeg... skal hente en Seiko etterpå.

Så i år har det blitt

Breitling Chronomat
Certina DS First 200m
IWC Da Vinci
Rolex GMT Master II 116710
Ingersoll Mickey Mouse lommeur ifra 50-60 tallet
Seiko SKX007
(håper ikke mamma leser dette)
Og 3 automatiske Kina-klokker for noen hundrelapper som jeg ennå venter på.

Og kanskje en kremt*Nixon Vega*kremt*kremt til fruen/piken.

Ettersom jeg ikke hadde de store ambisjonene etter en i mine øyne hard start ble det ikke store forandringene. Kun at IWC'n ble byttet ut med en Rolex DD 1803.
Godt fornøyd med året
 
Kanskje det er i år jeg endelig skal få kjøpt en Blancpain AquaLung?

Det ble det ikke, nei. Men det ble en SOH38:
P1000586.jpg


og en 16800:

PB030225.jpg


og en Daytona:
PA260197.jpg


Kanskje det blir en AquaLung til neste år. Hvis jeg bare kunne slutte å tenke på den 1680`en som Mogens har for salg...
 
2010 ble et begivenhetsrikt klokkeår for samlingen min - mange ur inn og enda flere ut.
Største grunnen til dette er at jeg valgte å fokusere på Rolex.

Inngående balanse:
Omega Speedmaster Pro
Omega Speedmaster Date 18K
Tag Heuer Monaco "McQueen"
Breitling Navitimer Montbrilliant
Zenith Chronograph
Seiko LandShark
Rolex Datejust TT
Certina dress - ur

Kjøpt inn:
Omega Speedmaster Pro Broad Arrow
Omega Speedmaster Pro
Omega Speedmaster Gemini
Omega Speedmaster Broad Arrow
Omega Speedmaster MK2
Omega Seamaster Pro
IWC Fliegeruhr
Rolex Submariner 14060
Rolex GMT Master 16710 Pepsi
Rolex Datejust 1601
Rolex GMT Master "Rootbeer" 1675/3
+ 2 som er på vei inn

Solgt:
Omega Speedmaster Pro Broad Arrow
Omega Speedmaster Pro
Omega Speedmaster Gemini
Omega Speedmaster Broad Arrow
Omega Seamaster Pro
Rolex Submariner 14060
IWC Fliegeruhr
Omega Speedmaster Pro
Omega Speedmaster Date 18K
Tag Heuer Monaco "McQueen"
Breitling Navitimer Montbrilliant
Seiko Landshark

Tror jeg har husket alt da....? Urene har stort sett blitt "holdt innenfor familien" på TS ved salg, og jeg har hatt mange positive kjøps- og salgsopplevelser med gutta her inne!

Utgående Balanse:
Rolex GMT Master 16710
Rolex Datejust TT 16013
Rolex Datejust SS 1601
Rolex GMT Master TT "Rootbeer" 1675/3
+ 2 nye Rolex på vei inn
Zenith Chronograph
Omega Speedmaster MK2
Certina Dress-ur

2011 blir et litt roligere klokkeår. Ser for meg 1-2 salg, og ca. like mange kjøp.
 
Det må jeg si HenrikTA, du har handlet i år :D

Nå venter jeg bare på at rkjersem skal oppdatere :mrgreen:
 
Inn:
Invicta Pro Diver 9094
Orient Black Mako
Et pilotur kjøpt hos spansk urmaker
3 stk rimeligere vintage ur
NOS Doxa vintage 70s
Omega Geneve 60s
Longines L1.611.4.75.4

Skal ut:
Invicta Pro Diver 9094
Orient Black Mako

2011:

Realistiske kjøp:
Hamilton Jazzmaster Viewmatic Gold & Black
Omega Constellation Pie Pan (Vintage)
Omega Seamaster (Vintage)

Nå har det seg sånn at jeg er langtidssyk. Har vært syk i ca. 2 år. Så blir jeg frisk i 2011 blir det å få seg en jobb. Da kommer jeg til å satse litt høyere. 14 000 - 24 000. :grin:

Oppsummering:
Jeg synes selv at jeg har fått en god start. Er veldig fornøyd med kjøpene av Longines, Nos Doxa og Omega Geneve. Har funnet ut at det er vintage og dressur som appellerer til meg.