Klokke-kjøp 2010

Har vært en del aktivitet i samlingen siden dette ble skrevet. Målet mitt for resten av året blir å dra i land en Rolex GMT IIc. Det blir vann & brød frem til jul!

Jeg tror ikke du er alene om å leve på vann og brød frem til jul :)
 
Siste innkjøpene som fremdeles er i beholdningen er :

Rolex GMT IIC

Rolex Daytona

Tror ikke jeg stopper med dette heller :D
 
I år har det blitt en Seiko SKX009, en Magrette Regattare Moana Pacific og en Breitling Navitimer Heritage og her stopper det nok i år. Suget etter en Submariner er stort, men det må nok heller bli målet for 2011. Er lite lysten på å spise spaghetti med ketchup til middag de neste 6 mnd ;)
 
I år har det blitt:

Rolex Submariner No-date
Chopard Mille Miglia
Breitling Superocean Heritage
TagHeuer Link Calibre 5
Sinn 656
Helson Shark Diver
Maurice Lacroix Masterpiece
Certina DS Action (quartz)

Neste prosjekt? Noen gode forslag?
 
Siden dette ble skrevet har jo både en vintage Speedmaster Pro og en 14060m blitt handlet. I tillegg til Breitling Navitimer Montbrilliant. Ser jamme nut til at det blie en hvit Explorer II i løpet av denne måneden også. Etter det er jeg litt "tom" (på flere måter...), selvom 5513, 16800 med malt skive, Daytona og Dweller fortsatt er ur som må inn i samlingen.

Og dermed ble det brått ingen 16570 på meg, men en 16800. Ankommer i morgen, og jeg gleder meg villt! Mao årets kjøp:

Breitling Navitimer Montbrilliant
Omega Speedmaster 861
Rolex 14060M
Rolex 16800

Blir nok en Rolex eller to til i løpet av året...
 
Min første automatic.

Har ønsket å oppgradere samlingen som inntil i går besto av gode quartzklokker, og ønsket meg en stilig klokke som kan brukes til det meste. Valget falt på en Seiko SKX007 med lenke. Klokka virker veldig solid og har bra lumen. Sitter bra på håndleddet gjør den også, så jeg er fornøyd! Har bestemt meg for å roe ned litt en stund nå, har vel brukt ca 50K på klokker det siste året ;) Synd jeg ikke brukte dem på automatisk, men det er først nylig jeg har blitt interessert i mer enn utseendet. Vel, vel, bedre sent enn aldri, og utifra det jeg har lest her og andre steder er Seikoen en god start.

http://www.rltwatches.co.uk/forums/uploads/1161106638/gallery_601_19_5564.jpg
 
... Har bestemt meg for å roe ned litt en stund nå, har vel brukt ca 50K på klokker det siste året ;) Synd jeg ikke brukte dem på automatisk, men det er først nylig jeg har blitt interessert i mer enn utseendet....

Vi har nok mye til felles der, syvern! Selv har jeg brukt uanstendig (i mine øyne) mye penger på klokker i år, så Submarineren ble nok årets siste kjøp... Trur eg... :p
 
De to sist ankomne:

Sinn 656 og Chopard Mille Miglia
Bilde0023.jpg
 
Har bestemt meg for å roe ned litt en stund nå, har vel brukt ca 50K på klokker det siste året ;)

Alle her på forumet er vel litt over snittet interessert i det som sitter på håndleddet, og mange strekker nok budsjettet litt for å oppfylle noen drømmer. I utgangspunktet får folk handle etter sin egen økonomi, og så møtes vi her med interesse og ikke økonomi til felles.
50k er ikke mer enn gjennomsnittsprisen på én Rolex, Panerai, IWC eller annet ur, men å bruke det på et stort assortert utvalg av quartzur synes jeg er den perfekte ekstravaganse!
Samlemani på et helt spesielt nivå;)
 
Jeg har til nå i år brukt ca. 50% av alle mine inntekter reste av året(med forbehold om at jeg ikke vinneri lotto.) Så for min del er jeg fornøyd. Tror jeg... skal hente en Seiko etterpå.

Så i år har det blitt

Breitling Chronomat
Certina DS First 200m
IWC Da Vinci
Rolex GMT Master II 116710
Ingersoll Mickey Mouse lommeur ifra 50-60 tallet
Seiko SKX007
(håper ikke mamma leser dette)
Og 3 automatiske Kina-klokker for noen hundrelapper som jeg ennå venter på.

Og kanskje en kremt*Nixon Vega*kremt*kremt til fruen/piken.
 
Hva blir deres gjeveste kjøp i år?

Jeg vurderer sterkt å prøve meg på Rolex i år, iallefall dersom det kommer en ny SS sub i år (no-date).
Ulempen er jo at noe må vike for at jeg kan realisere dette da jeg har sprengt klokke-budsjettet for 2010 allerede :oops:

Da er året nesten omme, og jeg er spent på hvordan det har utviklet seg for folket.

Jeg hadde 3 ønsker for 2010, men da dette ble skrevet i mars, så var de to første ønskene allerede innvilget.

Det første ønske var å bli kvitt det meste som var i samlingen, og kun ha 1-6 klokker. Det ble noen "FS" annonser de første mnd.;)

Det andre ønske var å kjøpe en Panerai 312, noe som ble gjort allerede i januar. Desverre måtte jeg selge denne for å kunne finansiere noe dykkerutstyr.

Som jeg skrev i første post, så hadde jeg veldig lyst å prøve Rolex. Jeg har alltid likt Submarineren, så det ble et naturlig valg for meg. Den første Sub`en ble kjøpt i vår, en 16610. Etter noen mnd så fikk jeg veldig lyst på en LV, og en byttehandel + cash ble gjort (jeg har en egen Rolex-pusher lokalt. Han har vært involvert i alle mine 3 Rolex kjøp. Han finnes også på sonen;))

I et snev av dårlig dømmekraft så ble LV`n solgt/byttet til et hyggelig medlem her inne.

Nå var jeg plutselig uten Panerai og Rolex... Det var en forferdelig opplevelse! Men det varte kun 7 dager. En 116610 ble kjøpt hos AD, og jeg tror det er det smarteste klokkevalget jeg har gjort i år. Den er perfekt for meg.

Men jeg er fortsatt uten Panerai, så det blir mitt største ønske for neste år.

Selvfølgelig ble det kjøpt & solgt en del andre klokker i løpet av året, men skal jeg ta med alt så blir det en avhandling jeg ikke har tid til :p

Jeg oppfordrer alle til å skrive en post om hvordan klokkeåret har vært for dere :D
 
Jeg har fått tak i Steelfish'en min. I tillegg har jeg skaffet meg en Helson Sharkdiver og en Flieger
 
Håper at jeg får prøvd meg på Panerai i løpet av 2010.

Check!

Gikk ikke helt veien, men takk til min lokale Panerai-pusher som lot meg teste en! Nå er året snart omme og jeg returnerer nok en gang til Submariner. Får vel bare innse at naturkreftene er her for å bli ;)
 
Èn klokke ble det på meg. Både Zenith el Primero 10th og Glashütte Original Pano Inverse SS var i kikkerten, men sistnevnte trakk det lengste strået.
 
Håper på enten en ss sub eller en monaco i løpet av året... Om økonomien tillater det er noe helt annet derimot...
Hvis ikke er det vel mye trøst å finne i en seiko eller to.

Ble et klokkekjøp i år i form av en Sub så er godt fornøyd med det :) Monaco er lagt på hyllen og målet for neste år blir en Rolex til med DD på toppen av listen. Så blir spennende å se hva 2011 bringer :D
 
@skjalgb Om du kjøpte tidemann sin kan jeg fortelle at jeg har siklet på den i to timer i strekk! Nydelig sak.
 
Ja, det er bare å ramse opp! Ser du selger unna litt idag, får kjappe deg å få inn noe nytt da, så listen kan bli lenger:)