Klokke-kjøp 2010

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
Hva blir deres gjeveste kjøp i år?

Jeg vurderer sterkt å prøve meg på Rolex i år, iallefall dersom det kommer en ny SS sub i år (no-date).
Ulempen er jo at noe må vike for at jeg kan realisere dette da jeg har sprengt klokke-budsjettet for 2010 allerede :oops:
 
Skal hente en Pam 312 om 3 uker, deretter blir det vel rolig frem til sommeren... tror det blir å snuse litt på IWC utover høsten...:D
 
Akkurat nå står en vintage Submariner høyt på ønskelisten. Jeg synes også at den nye 351 fra Panerai ser utrolig tøff ut, men siden jeg ikke er hardcore Paneristi, så kan det sikkert hende at det er lurt å vente til de som ha denne først har gjort seg ferdig med den. :p

Og det kan hende at det er er året jeg bør få meg en Glashütte. ...og den ny 1/10th chronographen fra Zenith er veldig fristende, og... ...eh... Vi får se.
 
Jeg skal ha en Omega eller to, Speedmaster og/eller Planet Ocean - i tillegg tror jeg at jeg ryker på en Seiko Alpinist. Det er i alle fall planen akkurat nå, det kommer selvsagt til å skje noe som gjør at jeg forandrer mening og får noe annet på hjernen, men sånn er det nå...
 
Venter inn en Panerai nå :D og har begynt å lukte på noe annet allerede :oops:
Helt konkret en Seadweller :cool:
 
Dersom jeg faller for noe av det nye som Rolex lanserer i Basel er det vel en fare for at det blir noe spitter nytt :D Ellers mangler samlingen min både en hvit Explorer II og en Sea-Dweller. Venter dessverre en del andre utgifter i år, så egentlig burde jeg nøye meg med en G-shock eller Seiko. Eller, Gud forby, selge noe :?
 
Hvis Breitling putter B01 verket sitt i en av Navitimer modellene blir det kjøp.
Ellers kan det meget vel bli en SS Rolex Submariner.

Det er forøvrig veldig vanskelig å planlegge sånt da jeg i likhet med mange her "lider" av dårlig impuls kontroll. Så det er egentlig bare å ta det med ro og la den indre demonen ta rattet og henge seg på.:D
 
Jeg har vel kanskje satset litt vel friskt i innkjøpene i årets første måneder, etter jeg har fått Rolexen levert i neste uke - så er jeg vel fornøyd om jeg får karret til meg et nytt ur til i løpet av 2010 - kanskje en Speedmaster til..
 
Tja.
For øyeblikket tar jeg meg selvi å surfe mye på Explorer I og II (damn you JoLu!), Sub 5513 (var klar for den KarlFr hadde til salgs rett før jul, men den ble solgt før midlene var på konto) og Sub 14060.

I tillegg ble jeg litt forelsket i Speedy etter at jeg ga bort (doh!) en reduced til the old man. Må bli en Pro.

Ja, og etter at jeg tapte en eBay-auksjon for en Universal Geneve Compax Cronograph fra slutten av '90 for noen uker siden klarer jeg ikke la være å tenke på en slik. Noen som vet hvor den Dag Braanaas hadde til salgs for en stund siden endte opp?

Fader. Dette blir dyrt.

Anders: tror det blir vanskelig å selge noe - alle urene i samlingen din er jo "must haves"!
 
Planen var en Speedy Pro, måneklokke, helt til jeg prøvde den på for første gang i går hos Protid. Må si at det var en kjempeskuffelse.

Neste alternativ da blir en PAM 111, men må se an hvordan det går med mine beskjedne håndledd. En annen jeg sikler på er D. Dornblüth 99.1 eller 99.2. Men for at det skal bli noe klokkekjøp over en "kul" 100 dollars-sak fra Ebay, så må jeg nå årets sparingsmål, og komme så langt over at klokkekjøpet ikke tipper meg under den grensen igjen. Tiden vil vise.
 
Håper på enten en ss sub eller en monaco i løpet av året... Om økonomien tillater det er noe helt annet derimot...
Hvis ikke er det vel mye trøst å finne i en seiko eller to.
 
Målet for 2010 blir for min del er en Rolex sub eller en PAM. Problemet er at fruen også ønsker seg en submariner etter at jeg var dum nok til å ta henne med til en forhandler i stavanger for å prøve en... Dette blir et dyrt klokkeår folkens.. .hehe
 
Skal enten ha en steelfish eller seawolf og stikker til sveits om 13 dager....noen som har kjøpte klokke på flyplassen i geneve før?
 
Hva blir deres gjeveste kjøp i år?

Jeg vurderer sterkt å prøve meg på Rolex i år, iallefall dersom det kommer en ny SS sub i år (no-date).
Ulempen er jo at noe må vike for at jeg kan realisere dette da jeg har sprengt klokke-budsjettet for 2010 allerede :oops:

Skjønner deg veldig godt! Sitter her selv med et depositum på en 16610LV i England. Venter bare på skatte oppgjøret.
 
Har blitt hekta på rolex i år og vurderer sterkt en datejust II. Har også fått los på zenith (captain, retrotimer, striking 10th eller 36´000 VPH), imponert over deres nye kolleksjon. kanskje 2010 blir el-primeroens år....
 
Jeg skal jo til Geneve i august, hvor kona skal spandere på meg.
Litt funky følelse... Dog lettere auforisk. Tenk dere selv som barn, inn i lekebutikken og velg hva du vil, mor betaler...:mrgreen:

Men jakten er i gang. Jeg ønsker, i anstendighetens navn, ikke å loppe konemor for et alt for dyrt ur.
Chronoswiss Timemaster, Breitling Avenger, Breitling Superocean Heritage 46, Omega PO, Omega Railmaster xxl, Omega Hour Vision, IWC Mark xvi, Jaeger LeCoultre Master Control er noen alternativer.
Jo mer jeg tenker og leter, jo flere dukker opp på listen... Breitling og Omega står høyt på listen...
Pokker ta...:mrgreen:
 
Jeg føler på meg det blir en Patek Philippe i år.

Etter litt modning er det klart for å sette handling bak ordene.
Denne modellen er dog vanskelig å få, så det blir med litt tålmod i bunn.
Men det skal gå.
;)