Klokke i stekeovn

7d890f3c.jpg

Hva gjør dette med lumen?

Takk bulle86. Ser nyansene greit nok hvertfall. Forventet egentlig en større forskjell etter steking, og ser også poenget nå. Hvor lang tid tror du klokken ville brukt på å komme dit uten hjelp? 2 år - 10 år?

Hva gjør dette med gjensalgsverdi på en såpass ny klokke? Opplyser man om det ved salg?
Selvfølgelig skal ikke en ny original klokke ha patina som tilsvarer 20 år, men er det noe som avslører naturlig patina vs stekepatina?

Her ser du en original skive og visere på en Skx007
skx0075wu.jpg

Her ser du samme klokke, men bakt i ovn. Denne har i tillegg byttet glass.
Det er ikke så enkelt å se nyanseforskjellene på bildet, men det merkes på hånden. Kommer selvfølgelig også ann på tid i ovnen!
7d890f3c.jpg

Takker! Det er akkurat denne klokken jeg tenker på å "hive" i ovnen.

Fant du en tutorial på nettet eller testa du deg fram?

Hva gjør dette med lumen?

Ærlig talt vet jeg ikke helt sikkert, da jeg kjøpte klokken ferdig moddet. Har derfor ikke kunnet sammenligne, men basert på bilder vil jeg anta at den er noe svekket.

Takk bulle86. Ser nyansene greit nok hvertfall. Forventet egentlig en større forskjell etter steking, og ser også poenget nå. Hvor lang tid tror du klokken ville brukt på å komme dit uten hjelp? 2 år - 10 år?

Hva gjør dette med gjensalgsverdi på en såpass ny klokke? Opplyser man om det ved salg?
Selvfølgelig skal ikke en ny original klokke ha patina som tilsvarer 20 år, men er det noe som avslører naturlig patina vs stekepatina?

Jeg mener man helt klart skal opplyse om alt ved en klokke som ikke er originalt. Men her finnes det nok mange som foretrekker raske penger fremfor ærlig framtreden. Dog gjelder det nok dyrere objekter enn en skx007 :) (les: vintage Rolex o.l.)

Jeg er ingen ekspert på patina på klokker, men fra et annet "fag" hvor patina er meget utslagsgivende for pris så er det jevnhet som er et stikkord. Det og at man stoler på selger.

Takker! Det er akkurat denne klokken jeg tenker på å "hive" i ovnen.

Fant du en tutorial på nettet eller testa du deg fram?

Jeg kjøpte av Rsvei her på TS. Tar ingen av æren selv :)

Jeg syntes folk skal få gjøre hva de vil med sine klokker.... Grensen går når man ikke opplyser om
"fake" patina ved videresalg.Legger ved bilde av en 26 år gammel sliter med naturlig patina:p

DSCN0256.jpg