Klokke fratatt i Tollen

Drar på ekstremferie i morgen. Trenger et ur som tåler absolutt alt av det en familieferie på Mallorca kan medføre av påkjenninger. Litt skremt av denne tråden legges Sub til side og G-Shock hentes frem fra det digitale mørket den normalt er forvist til.
 
Drar på ekstremferie i morgen. Trenger et ur som tåler absolutt alt av det en familieferie på Mallorca kan medføre av påkjenninger. Litt skremt av denne tråden legges Sub til side og G-Shock hentes frem fra det digitale mørket den normalt er forvist til.

Synd og skam :(

Tror ikke @Bluebear's intensjon med denne tråden var å skremme folk til å legge klokkene sine hjemme. Ikke tror jeg at du har noe å bekymre deg for heller. Er du virkelig nervøs ville jeg bare brukt skjemaet som er presentert tidligere i tråden. (Jeg hadde dog aldri giddet å gjøre det om det handlet om en vanlig sub. Folka som jobber i tollen har nok litt normal forståelse de også :) )

Klokker er i bunn og grunn bare et smykke og folk reiser ut av landet med smykker til godt over tollgrensen hele tiden, uten å bruke tollskjema. Greit, har man en patek til rundt en kvart million så ser jeg poenget, men alle "vanlige" klokker vil jeg tro går helt fint. Ihvertfall om du bare har med deg klokka som sitter på armen.
 
Redigert av en moderator:
Er du virkelig nervøs ville jeg bare brukt skjemaet som er presentert tidligere i tråden. (Jeg hadde dog aldri giddet å gjøre det om det handlet om en vanlig sub. Folka som jobber i tollen har nok litt normal forståelse de også :) )

Litt kjedelig å reise fra klokken(e) hjemme. Som jeg skrev i starten av denne tråden har jeg benyttet skjema en gang og det blir med det tror jeg...

Jeg brukte dette skjemaet

Vi hadde med klokker for litt over 100K, og tolleren signerte og stemplet :) @DoDe
 
Redigert av en moderator:
Jeg brukte også skjema, men det var fordi klokken skulle utenlands på service og jeg ville sikre meg når den kom tilbake via FedEx. Det ble så mye tull at jeg knapt har sett maken. Men til syvende og sist var det greit med skjemaet allikevel.

Skjemaet er helt unødvendig om det dreier seg om vanlig ferie der klokken er med både ut og inn. Om vi ikke beveger oss over i MVA-diskusjonen da, men denne finnes det egen tråd for.