Klokke for nybegynner

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Hei!

Jeg har blitt fascinert av klokker av den mer klassiske typen, og har bestemt meg for å kjøpe meg en. Etter å ha undersøkt litt har jeg kommet frem til at en Tissot Le locle eller Visodate, eventuelt en Certina DS 8 Powermatic 80 vil være gode valg for meg . Sistnevnte virker litt vanskelig å få tak i hos norske urmakere, men alle er veldig fine klokker å se på.

Jeg har lest meg opp litt, men har naturligvis ikke mye kunnskap. Kan disse klokkene anbefales, eller er det andre dere jeg mener jeg bør vurdere? Jeg foretrekker skinnreimer, og av en eller annen grunn synes jeg romertall på klokker er å foretrekke av estetiske grunner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Ja . Alle er gode klokker.

Seiko presage serien er også meget flotte ur.

Noen skikkelig fine klokker i presage-serien! Likte spesielt denne, selv om jeg sannsynligvis går for en mer klassisk utseende med hvit urskive:

 
En har jo også Longines flagship som eg liker veldig godt , og sjølvsagt vintage omega seamaster om en ønsker å gå den vegen .

Der er jo også mange som satser på litt røffere klokker som kan brukes til dress slik som feks Alpina seastrong heritage serien http://www.gnomonwatches.com/watches/alpina-watches

Og Oris big pointer serien blant andre .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Flagship er jo ei strålende klokke.

Fant forøvrig en brukt Certina Ds 1 automatic. Ser pent brukt ut. Tipper den er bare noen år gammel. Holder den samme nivå som Visodate og Le Nocle?

Han skulle forøvrig ha 2000 for den. Virker som en ok pris, vel?