Klokke 5-6K, hva finnes egentlig i dette segmentet?

ETA 2824-2 er et mye mer nøyaktiv verk enn seiko sitt. Det er et ubestridelig faktum. Men, stller du seikoen en gang i uka skal det godt gjøres å miste bussen pga. klokken.

Da er jeg griseheldig, for 7s26en min går -2s/d jamt og 6r15en går omtrent likt.

Jeg er selvfølgelig enig i at Etaen er et mer raffinert verk, men i praksis merker jeg ikke forskjell.
 
Redigert:
Kanskje en Helson Shark Diver kan være interessant?

461641-fs-helson-40mm-shark-diver-black-miyota-just-in-time-for-the-beach-sold.jpg


Rett i underkant av 4500,- levert på postkontoret inkl moms.

Helson Watch
 
007/009 er vel en av de minst pene klokkene jeg kan tenke meg. Hadde gått for Certina Acton Diver any time. Hadde Sumo hatt 24mm lenke, ville det vært en vinner. Glycine Combat er fin, men det flate partiet på kassen mot reimen blir man veldig fort lei av, det ser veldig kjipt ut når man først legger merke til det.
 
Hydroconquesten har et elabore- grad ETA 2824-2 verk i seg, om det teller for noe. Miyota har jeg bare en erfaring med, men til gjengjeld var det en klokke som gikk i overkant av +30sek per døgn.

Longines har utrolig mye tøft i denne prisklassen, nok til at jeg ikke engang hadde vurdert noe annet.
 
ETA 2824-2 er et mye mer nøyaktiv verk enn seiko sitt. Det er et ubestridelig faktum. Men, stller du seikoen en gang i uka skal det godt gjøres å miste bussen pga. klokken.

Sitter med en skx007 på hånden idag og synes det er en fantastisk klokke i forhold til pris. Det er egentlig ikke noe å lure på.

Du kan jo se på seiko 5 også, selvom verket i disse er enda mer unøyaktig enn i skx...

Alle trenger en beater, og skx er en billig og god beater du trolig ikke kvitter deg med, og som du vil bli glad i.

Samme verket da? er det ikke? :)

Hydroconquesten har et elabore- grad ETA 2824-2 verk i seg, om det teller for noe. Miyota har jeg bare en erfaring med, men til gjengjeld var det en klokke som gikk i overkant av +30sek per døgn.

Longines har utrolig mye tøft i denne prisklassen, nok til at jeg ikke engang hadde vurdert noe annet.

Prøvde en Hydroconquest i dag, og må si at jeg ikke er veldig imponert. Finishen var så som så, og lenka var virkelig søppel i mine øyne. (tatt prisen i betraktning that is)

Da hadde jeg heller kjørt på med shark diver eller seiko skx???.
 
Kanskje en Helson Shark Diver kan være interessant?

461641-fs-helson-40mm-shark-diver-black-miyota-just-in-time-for-the-beach-sold.jpg


Rett i underkant av 4500,- levert på postkontoret inkl moms.

Helson Watch

Helson Shark Diver er utrolig kul. Men det må nok bli en annen gang, da jeg har mer lyst på en i kobber :)

007/009 er vel en av de minst pene klokkene jeg kan tenke meg. Hadde gått for Certina Acton Diver any time. Hadde Sumo hatt 24mm lenke, ville det vært en vinner. Glycine Combat er fin, men det flate partiet på kassen mot reimen blir man veldig fort lei av, det ser veldig kjipt ut når man først legger merke til det.

Har nok bestemt meg for Certina DS Action Diver-en.

Hydroconquesten har et elabore- grad ETA 2824-2 verk i seg, om det teller for noe. Miyota har jeg bare en erfaring med, men til gjengjeld var det en klokke som gikk i overkant av +30sek per døgn.

Longines har utrolig mye tøft i denne prisklassen, nok til at jeg ikke engang hadde vurdert noe annet.

Jeg var å så på en Longines Hydrocunquest i dag. Ble ikke overbevist. Klokken kostet 9 tusen, og likte den ikke noe særlig i forhold til Certinaen.

Som sagt var jeg hos Urmaker Ø. Thomassen i dag. Var en veldig hyggelig kar bak disken, og kan anbefale folk denne urmakeren. Jeg har ikke noe kjøpserfaring derfra, men regner med at jeg legger inn en bestilling denne uken.

Urmaker Ø. Thomassen hadde bare den klokken inne i blå og titan. Jeg var veldig i tvil, ingen av de nevnte klokkene var representative for hvordan den sorte ser ut. Den blå likte jeg ikke, og den i titan var alt for lett. Synes den føltes litt billig ut, pluss at titan er lettere å ripe opp. Fikk sett noen pene Omegaer da. Pappa ble helt frelst av Longines "Charles Lindbergh edition", er ganske sikker på at det blir mekanisk på han også :p Det smitter :)

Tenkte å gi Urmaker Jacobsen i Lillestrøm en sjanse. De hadde den sorte Certina Diveren inne, og jeg falt umiddelbart for den. Likte den veldig godt. Passe vekt, størrelse og finish.
Tror jeg handler hos Ø. Thomassen på Strømmen, da jeg synes de var mer serviceminded, hadde kortere ventetid (fikk hjelp umiddelbart) og kunne fortelle mer om klokken.

Ender nok opp på Certina gitt :)
 
Takketakk :)

Hehe, jeg likte den bedre iallefall :)
Nå må vi få han faren din på stell snart sånn at du får deg et ur. Om ikke så foreslår jeg noe ala passaround. Hmm vi er ca 3000 medlemmer her inne. Om alle spytter i ca 500 hver så kan vi kollektivt adoptere deg. Du vil da bo en uke i slengen hos hvert av medlemmene. Alle vil oppmuntre deg til å kjøpe brukt og i utlandet om så. Jeg kan gjerne være førstemann:eek: Lykke til. Certinaen er flott!! Oppfordrer deg til å nok en gang nevne for pappsen at utenlandskjøp kan være en trygg og god sak.:)
 
Gratulerer med godt valg! Husk utboxing her da når den tid kommer :)
Unboxing kommer! Bli bra dette :)

Nå må vi få han faren din på stell snart sånn at du får deg et ur. Om ikke så foreslår jeg noe ala passaround. Hmm vi er ca 3000 medlemmer her inne. Om alle spytter i ca 500 hver så kan vi kollektivt adoptere deg. Du vil da bo en uke i slengen hos hvert av medlemmene. Alle vil oppmuntre deg til å kjøpe brukt og i utlandet om så. Jeg kan gjerne være førstemann:eek: Lykke til. Certinaen er flott!! Oppfordrer deg til å nok en gang nevne for pappsen at utenlandskjøp kan være en trygg og god sak.:)

Hehe, hadde vært noe det ja :p

Skal gjøre det, får ve begynne i det små :)
Garantert ikke den siste klokken jeg skal kjøpe, så det er jo litt å spare på å handle fra utlandet :)
 
Redigert:
Tror du gjør et bra valg med certina. Jeg var faktisk innom og så på en selv her om dagen. Syns diver´n virker bra til prisen + at de har et par fine til dress og pent også. Certina fyller forresten 125 år.
 
Japp, unboxing er notert :p

Håper jeg bare blir enda mer fornøyd, når jeg får den :)

Fått den? Gleder meg til unboxing.

Tråden din har fått øynene mine opp for denne flotte diveren. Jeg dro og kikket på den selv i dag. Jeg likte godt titanutgaven også. Må si jeg vurderer den, men urmakeren hadde den ikke inne med lenke. Men han kunne bestille.

Todda
 
Redigert:
Nope, ikke fått den enda :)
Men den er bestilt da :)
Får se hvem som kommer med unboxing først da, hehe :p