Klokka trenger litt pleie.

Cuoresportivo

Støttemedlem
Medlem
16. aug. 2014
Innlegg
930
Sted
Sørlandet
Etter en litt fuktig bytur våknet jeg opp med 2 skraper på glasset, en ripe på bezel ringen og en på den ceramic ringen.


Trodde Hulken var mer motstands dyktig en dette.

Noen her inne som har en formening om hva det vil koste å bytte disse delene?
 
Kjeramikk er hardt, men skjørt. Fikk skrape i både bezel og bezelring selv da jeg mistet min sub i grusen. Vet ikke alle priser, men bezelen koster nok 2k.
 
Inserten koster nok mest. Insert + bezel + glasset som eventuelt skal byttes, så vil jeg anta at 5-7K er totalprisen.
 
Ikke så lett å fange det på bilder.


Merket er på høyre side av kl 12 på bezel.


Ripa på glasset mellom kl 9 og 10.

Kan leve med det, men for 5k så kommer jeg nok til å fikse dette til høsten.
Litt kjipt når klokka ikke er eldre en 3uker da.
Tror jeg må få en fest klokke i fremtiden:)
 
Har du forsikring, så bruk den. Jeg har kr. 1.000,- i egenandel. Jeg har kun brukt ved fall og skade på urverk, så vet ikke om forsikring dekker kun kosmetisk?
 
Huff kjip den der, koster vell 2,5k for glass. Bezelen tror jeg er 4k,- uten Inserten.
Den gamle Inserten var jo overraskende billig, men Ceramicen er nok myyye dyrere.
Om forsikringen dekker fylkekjøring ;) hm tvilsomt.
 
Du skal ihvertfall ha det for å ikke være redd til å ta med deg en splitter ny hulk ut på fylla ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
Dette var kjedelige greier - får håpe festen var bra! Ta med klokken til AD der du kjøpte den og be om et prisoverslag på bytte av deler. "Arbeidspengene" utgjør neppe noen stor del av kostnadene her.
 
Har vel lest en plass at viskelær fungerer på den keramiske delen. Men om det er en dyp ripe fungerer selvsagt ikke det. Riper i glasset skal jo godt gjøres, så regner med at det var litt av en festo_O!
 
Kjedelige greier dette om man sliter med riper.

Så kan en jo spørre seg hvorfor en glasserer det som i utgangspunktet var et bruksur med svindyr knuselig keramikk..
 
Kjenner at det ikke plager meg så veldig med de ripene. Blir jo litt mer historie på klokka:) så jeg får se når sommeren er over om jeg bytter litt deler.

Grunnen til at jeg spurte om man kan bytte noe av delene selv er at det ikke plager meg så mye at jeg gidder å oppsøke AD for å fikse dette selv nå.

Når det er sakt så er jeg ikke imponert over kvaliteten på glasset og hadde håpet en tool watch hadde klart en sommeravslutning:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Hvis du skal bruke denne som en beater har du jo nå greid å få noen riper så hvorfor bytte deler nå? Bruk klokken og hvis du finner ut at du skal ha en "Perfekt" Rolex senere, er det jo bare å vente 10-15 år og bytte deler og polere. De fleste Toolwatch takler mere enn en skarve grøftefyll på en sommeravslutning, anbefaler kanske hjelm på neste, tror nok nøtta tåler mindre enn en sub.:)
Tom
 
Enig med Tom her.

Du har en utrolig stilig klokke som tåler mye. Kanskje ikke at den kosmetiske delen vil vare evig, men klokken tåler såpass. Jeg har personlig sluttet å ta av sub'en når vasker bil, klipper plenen, bygger IKEA osv. Den har fått neon små riper, men det gir den bare masse personlighet. Det er min klokke og den skal ikke selges, men nytes.

Så kan du i beste rolex-ånd trøste deg med at hvis det var et annet ur så hadde resultatet blitt MYE VERRE :)