Klippe nytt hull i "gummi"-rem?

Medlem
7. aug. 2014
Innlegg
374
Sted
Hedmark
Hvordan skal jeg få laget et nytt hull i remmen på Invicta'en min? Ja, klokka er absolutt i største laget, men den har rem med kurvede ender, og bare jeg får den til å sitte litt strammere vil det ikke se galt ut i det hele tatt.

Hullene er firkantede, eller rettere sagt; rektangulære, og måler ca. 1,8 x 3,5 mm, ganske store, altså. På baksiden er det en slags "fals", jeg går ut fra at dere skjønner hva jeg mener. (Materialet blir tynnere helt i kanten av hullet.)

Hulltanga mi lager bare runde hull, så det tror jeg ikke blir bra. Ellers har jeg det meste av verktøy, og har vridd hue for å komme på noen gode idèer, men jeg tør sikkert ikke prøve noe om ingen har prøvd før og vet at det kan gå bra. :confused:

Nato tror jeg ikke er tingen på denne klokka, den er rosegullbelagt, og ble innkjøpt med tanke på litt finere klær osv.

Veldig takknemlig om noen har forslag å komme med!

(Egentlig burde det vært en fin lærreim på denne klokka, i stedet for denne gummiblandingen. Jeg har forsøkt å finne på nettet, men reima er festet med dobbelt sett med baretter, og det er vel litt spesielt? Kanskje ikke nødvendig å bruke begge settene?)
 
Hvordan skal jeg få laget et nytt hull i remmen på Invicta'en min? Ja, klokka er absolutt i største laget, men den har rem med kurvede ender, og bare jeg får den til å sitte litt strammere vil det ikke se galt ut i det hele tatt.

Hullene er firkantede, eller rettere sagt; rektangulære, og måler ca. 1,8 x 3,5 mm, ganske store, altså. På baksiden er det en slags "fals", jeg går ut fra at dere skjønner hva jeg mener. (Materialet blir tynnere helt i kanten av hullet.)

Hulltanga mi lager bare runde hull, så det tror jeg ikke blir bra. Ellers har jeg det meste av verktøy, og har vridd hue for å komme på noen gode idèer, men jeg tør sikkert ikke prøve noe om ingen har prøvd før og vet at det kan gå bra. :confused:

Nato tror jeg ikke er tingen på denne klokka, den er rosegullbelagt, og ble innkjøpt med tanke på litt finere klær osv.

Veldig takknemlig om noen har forslag å komme med!

(Egentlig burde det vært en fin lærreim på denne klokka, i stedet for denne gummiblandingen. Jeg har forsøkt å finne på nettet, men reima er festet med dobbelt sett med baretter, og det er vel litt spesielt? Kanskje ikke nødvendig å bruke begge settene?)

Bank flatt røret på en billig hultang, skal ikke mye til så du bør nokk begynne litt forsiktig
 
Bank flatt røret på en billig hultang, skal ikke mye til så du bør nokk begynne litt forsiktig

Genialt! Det gjorde susen, ja. Hullet ble litt mindre enn de originale, men det er egentlig bare bra. Og så fant jeg to keepere på en gammel gummireim, som i hvert fall er noe mindre enn de altfor store originale, så nå sitter faktisk alt som det skal!

Hjertelig takk! :D
 
Nato tror jeg ikke er tingen på denne klokka, den er rosegullbelagt, og ble innkjøpt med tanke på litt finere klær osv.
(Egentlig burde det vært en fin lærreim på denne klokka, i stedet for denne gummiblandingen. Jeg har forsøkt å finne på nettet, men reima er festet med dobbelt sett med baretter, og det er vel litt spesielt? Kanskje ikke nødvendig å bruke begge settene?)
Lær er definitvt tingen til penere antrekk, fremfor gummi. Doble baretter hørtes merkelig, men kan jo være noen her har ideer dersom du har en link til klokken.
 
Jeg løste dette problemet ved å selge klokka til en kollega. Klokka er fin, den, selv om Invicta kanskje har en tendens til å være litt glorete og overlesset. Den har ganske lange lugs, så den ble rett og slett for stor for meg. Det er sånt man ikke tenker på når man sitter der og tror at man skal få en klokke med nesten 90% rabatt ... :eek: (Hvor reelle er egentlig disse oppgitte listeprisene?)

Nå skal den sitte på en mann med kraftige armer og håndledd, og det tror jeg blir mye bedre!

Så nå trenger jeg en fin klokke med kasse i rosegull, eller kanskje bare rosegull markeringer? Det er ikke vanskelig å finne noen, men jeg synes kanskje at de fleste som måler 38 - 41 mm er veldig typisk "herre dress" ...

Hadde jeg bare vært flink til å spare ...