Klarer jeg 47

magun

Støttemedlem
Medlem
12. juni 2012
Innlegg
282
Sted
Rogaland
Hei!
Har fått mer og mer sansen for Panerai, og er litt usikker på størrelsen jeg kan ha. Har AP Vulcano, IWC Big Ingenieur og PO XL. Disse synes jeg er helt ok å bruke, og jeg stiller spørsmål, bør jeg holde meg til 44 eller kan jeg strekke meg til 47? Selvsagt burde jeg prøve begge størrelser, men bor ikke i Oslo eller nærområdet, så det er ikke enkelt å få prøve disse.
 
Heisann, hva med å ta noen wristshots der du har på AP, PO XL osv? Det vil gi en pekepinn.
 
Ikke la deg lure av tallet 47 her, har selv 18cm håndledd og kan fint bære (les: låne) en 47 PAM. Mye klokke er det absolutt, men ikke så mye. Syns selv PO XL er minst like stor på armen. Kan hende det er lengden som gjør det. Stikker ikke lugs ut har du lov - og stikker de ut kan du ta deg lov :)
 
Hei!
Har fått mer og mer sansen for Panerai, og er litt usikker på størrelsen jeg kan ha. Har AP Vulcano, IWC Big Ingenieur og PO XL. Disse synes jeg er helt ok å bruke, og jeg stiller spørsmål, bør jeg holde meg til 44 eller kan jeg strekke meg til 47? Selvsagt burde jeg prøve begge størrelser, men bor ikke i Oslo eller nærområdet, så det er ikke enkelt å få prøve disse.

Klart du klarer 47mm!! Det er jo ikke håndleddet ditt som skal avgjøre hva du bærer, men HJERTET! ;)
Har du den tykke Big Ing'en, skulle 1 1/2 mm ekstra ikke ha noen betydning.

La oss få se noen WS med de du har, så vi får se hvor spinkel du evt. er...... :D
 
Klart du klarer 47mm!! Det er jo ikke håndleddet ditt som skal avgjøre hva du bærer, men HJERTET! ;)
Har du den tykke Big Ing'en, skulle 1 1/2 mm ekstra ikke ha noen betydning.

La oss få se noen WS med de du har, så vi får se hvor spinkel du evt. er...... :D

Hei!

Da kan jeg gå for 372 som jeg synes er en fantastisk klokke. Bilder kan nok komme , men da må jeg nok ha hjelp av helpdesk(datter & sønn).
 
Klarer? Vel, så lenge du klarer å løfte armen med klokka på så klarer du det. Ser det bra ut? Vel, det er jo en Panerai, så der er svaret klingende klart - JA.

;)
 
Det er vel ingen stor katastrofe om du finner ut at den ikke var noe for deg, masse folk nå som er helt på styr etter akkurat den utgaven, så den kan vel sikkert selges med et ikke altfor stort tap. :)
 
Er vel bare til å kjøre på om du allerede eier flere andre oversized ur. 372 er et flott supplement til samlingen din,
 
Klarer du å bruke 44mm klarer du 47mm også, i hvertfall 372. Den er så slank og nett til å være i den størrelsen.
Jeg har brukt 44mm i mange år - det falt seg helt naturlig å bytte til 47mm.
Nå har jeg fått betegnelsen "tømmerhoggerarmer" av noen på TS og da er det greit med stor klokke. Brio derimot har ikke sånne armer, men den er passer bra til han fordet. :D
 
Mine håndledd er ca 19cm. Den satt, som nevnt utallige ganger, som et skudd. Et stjerneskudd, så og si.
372 er fantastisk. En vakker dag osv... :D
 
Klarte selvsagt ikke å vente, da avgjørelsen at neste klokke inn skulle være Panerai. Det dukker jo opp muligheter for kjøp hele tiden. 372 får vente, men en annen er på vei inn.:D
 
Ja det stemmer, og klokken synes jeg er fantastisk. Det går nok noen dager/uker før en annen klokke tas ut av boksen:)