Klar for kjøp av Panerai

Se spørsmålene du stiller er forsåvidt greie, men svarene er jo så individuelle og sikkert vanskelig for deg å forholde seg til.
Det tross alt din økonomi, din smak og ditt håndledd som bør veie tyngst.
Du bor i Bergens området? Det er flere Paneristi bosatt der, be om et møte og prøve diverse modeller på armen. Lykke til!
 
Er dette en grei klokke? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=201886444 eller blir den topptung slik som 312?
@rabbadamtimtim har ganske så nylig invistert i en slik. Spør han hva han synes.
Har prøvd manuelle og automatiske verk ved gjentatte Bjerkebesøk og min personlige erfaring er at de manuelle ligger for flatt på hånda, om det går an. Så som andre her påpeker, man må prøve for å finne ut hva som passer best.
Er selv på jakt, men har gooood tid enda da det er 40-årsgave til meg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Stemmer det @Carrera, jeg har nettopp kjøpt meg en slik brukt. Panerai har så mange modeller at jeg er komfortabel med de fleste, min personlige oppfatning og mening om disse er at de enten skal være helt clean eller med masse greier på skiven..
Jeg valgte å gå for 359 denne runden fordi jeg syntes den balanserer skiven med alle tallene, sekundviser og datovisning (uten lupe) meget bra. Estetisk syntes jeg, helt gale syntes andre.
312 derimot uten alle tallene er også meget pen, men som sagt denne runden ble det denne...
Topptung, ja så klart, svær, ja absolutt, med andre ord en Panerai :cool:. Jeg har skrudd og skrudd på en omega speedmaster, så mitt eneste kriterie på neste var automatisk. På min arm (19+ cm) så sitter Panerai veldig bra, jeg bruker skjorter hver dag til arbeid så klokken forsvinner ikke under skjorteermet, et yndet mål for klokkespottere:mrgreen:
Dersom du ønsker å kjøpe en Panerai for flere ti-år fram så ta deg god tid eller slå til på et knall tilbud (så kan du selge den raskt igjen til neste mann). Du vil nok bli happy med en av modellene uansett nesten hvilken du velger, det er fuckins Panerai kompis...
 
Lurer på en pam359. Steike flott, sikkert ikke klassisk panerai. Men det spiller ikke noe rolle for meg. Men klokken er ca 7-8år gammel aldri hatt service. Kan få den for ca 45k grei er det en grei pris?
 
Ble det 359? Så du spurte om frakt i en annen tråd, så regner med dealen er i ferd med å bli sealed?
 
Eg var å prøvde 372, 914 og en annen model eg ikke husker navnet på hos Bjerke i går. Flotte klokker alle sammen siden dette blir en hverdagsklokke tror eg det blir for mye styr å trekke opp 372 annenhver dag. 359 var fin, man var usikker på alle tallene på skiven. Men eg fikk tak i en veldig flott 312 som eg har kjøpt, så no er det bare å smøre seg med tålmod og håpe eg får den i morgen..
 
Eg var å prøvde 372, 914 og en annen model eg ikke husker navnet på hos Bjerke i går. Flotte klokker alle sammen siden dette blir en hverdagsklokke tror eg det blir for mye styr å trekke opp 372 annenhver dag. 359 var fin, man var usikker på alle tallene på skiven. Men eg fikk tak i en veldig flott 312 som eg har kjøpt, så no er det bare å smøre seg med tålmod og håpe eg får den i morgen..
312 er pen, gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Christian82
Ble det den som ble solgt med 7 reimer? Så veldig bra ut, faktisk så fin at jeg skulle til å kontakte selger for å høre om jeg kunne reservere den, men så var den solgt...
Gleder meg til å se bilder!
 
Ble det den som ble solgt med 7 reimer? Så veldig bra ut, faktisk så fin at jeg skulle til å kontakte selger for å høre om jeg kunne reservere den, men så var den solgt...
Gleder meg til å se bilder!
Ja stemmer, måtte jaggu gi prisantydning ( noe eg vanligvis ikke gjør) men den såg såpassa bra ut og den var såpass ny 09.2016 at eg håper å ha den en stund før eg trenger service på den. Gleder meg til bli eier av en Panerai
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera og Frik
Då var klokken kommet trygt hjem
 

Vedlegg

  • 90DD016C-926D-483F-A1F4-EB51B7995636.jpeg
    90DD016C-926D-483F-A1F4-EB51B7995636.jpeg
    105,4 KB · Visninger: 0