Kjenn dine posisjoner

Twixt taklet ikke DST så godt hos meg. Er det kun et innstillingsproblem på min side, eller noe flere har støtt på?
Nei, ingen problemer hos meg, @akr. Det er jo minimalt med innstillingsmuligheter, utover å velge sekundviserplassering, så det er vel vanskelig å gjøre feil vil jeg tro. Du får slette og begynne på nytt, 6 måneder til neste DST ...

Ergrer meg for øvrig at man ikke kan slette entries man har gjort.
 
Redigert av en moderator:
Nå har jeg sjekket klokkene mine en stund med WatchCheck, alle har vært brukt eller stått i winder. Her er resultatet så langt, skriver gj.snitt. i døgn på hele perioden og største avvik pr dag.

Armida A8, -0,1 pr/d, største avvik +6,6sek.

Seiko skx009, +0,9 pr/d, største avvik -8,2sek

Tissot navigator, -3,8 pr/d, største avvik -6,4sek

Helson SD45, -8,2 pr/d, største avvik -10,7

Så langt er det Seiko verkene som er mest nøyaktig, Armidaen f.eks har mistet 2,5 sek på 14 dager.
 
Har proved alle posisjoner (skive opp, krone på side @ 9 og @ 3) på en Omega Co Axial 8500 over 6 dager.

Etter 24 timer (har brukt min citizen skyhawk A-T som referanse)
Skive opp= 3 sekund
Kronen opp = 2.5
Kronen ned = 2.5

Til meg virker det som posijoner har mindre effekt til Omega's Co-Axial verk :confused: Dette er bare mitt egent vurdering ikke noe 'scientific' her :rolleyes:
Synes jeg meker forskjellen med posisjoner med Rolex 3185, Omega 1164 og Seiko 7s26 mer. Kronen opp har alltid tapt noe sekunder, skive opp + sekunder.