Kjenn dine posisjoner

Jeg prøvde denne, men synes den var kronglete å bruke. Lastet derfor ned "WatchCheck" (gratis), hvor det eneste man behøver å gjøre er å trykke på en knapp når sekundviseren er på 12. (Har testet den på Mako XL: etter de første 20 timene gikk den helt nøyaktig, 0,0 s/d deviation, men etter et par dager ligger den på -1,4s/d på armen)
Lastet den ned nå. Virker enklere å bruke ja.

Her er skjemaet som Rolex bruker for regulering av uret under en service:

image.jpg1_zpsjlvmnmlv.jpg
[/URL][/IMG]

Twixt taklet ikke DST så godt hos meg. Er det kun et innstillingsproblem på min side, eller noe flere har støtt på?

Twixt taklet ikke DST så godt hos meg. Er det kun et innstillingsproblem på min side, eller noe flere har støtt på?
Nei, ingen problemer hos meg, @akr. Det er jo minimalt med innstillingsmuligheter, utover å velge sekundviserplassering, så det er vel vanskelig å gjøre feil vil jeg tro. Du får slette og begynne på nytt, 6 måneder til neste DST ...

Ergrer meg for øvrig at man ikke kan slette entries man har gjort.

Redigert av en moderator:
Nå har jeg sjekket klokkene mine en stund med WatchCheck, alle har vært brukt eller stått i winder. Her er resultatet så langt, skriver gj.snitt. i døgn på hele perioden og største avvik pr dag.

Armida A8, -0,1 pr/d, største avvik +6,6sek.

Seiko skx009, +0,9 pr/d, største avvik -8,2sek

Tissot navigator, -3,8 pr/d, største avvik -6,4sek

Helson SD45, -8,2 pr/d, største avvik -10,7

Så langt er det Seiko verkene som er mest nøyaktig, Armidaen f.eks har mistet 2,5 sek på 14 dager.

Har proved alle posisjoner (skive opp, krone på side @ 9 og @ 3) på en Omega Co Axial 8500 over 6 dager.

Etter 24 timer (har brukt min citizen skyhawk A-T som referanse)
Skive opp= 3 sekund
Kronen opp = 2.5
Kronen ned = 2.5

Til meg virker det som posijoner har mindre effekt til Omega's Co-Axial verk :confused: Dette er bare mitt egent vurdering ikke noe 'scientific' her :rolleyes:
Synes jeg meker forskjellen med posisjoner med Rolex 3185, Omega 1164 og Seiko 7s26 mer. Kronen opp har alltid tapt noe sekunder, skive opp + sekunder.